Min macbook pro (tidigt 2011) med el capitan hänger sig ganska ofta så att jag måste döda datorn med strömknappen. Och ibland när detta sker så blir hela skärmen randig i grön och rosa (men man ser ändå bilden så att säga).
Och ganska ofta när jag startar upp datorn så är displayen randig på samma sätt, och när jag då försöker logga in så låser sig datorn så att jag även där behöver döda den med strömknappen.
Jag har försökt att köra apple hardware test (boota med att hålla inne D alternativt alt+D) men det händer inget. Den bootar som vanligt upp till inloggningsskärmen.
Jag hade detta problemet på el capitan 10.11.1 men har nu uppdaterat till en beta-version (10.11.2-beta 15C48a) för att se om det kunde åtgärda något. Men är samma problem även nu.
Någon som har några tips eller idéer eller en lösning? Har försökt att googla lite men det enda jag hittar är att kolla grafikkortet med apple hardware test. Men det kan jag ju tydligen inte köra.
Ska tillägga att jag inte har någon dvd-läsare i datorn då jag för längesedan tog ut den och satte i en extra ssd, så kan inte köra några tester liggandes på dvd.
Hoppas jag inte missat någon viktig information för att hjälpa er hjälpa mig. I så fall är det bara att fråga så skall jag försöka ge ytterligare information.
Tack på förhand!