Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailbox läggs ned

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dropbox meddelar att den populära mejlklienten Mailbox kommer att läggas ned i början av nästa år.

Läs hela artikeln här

Så även Carousel.

Förstår inte varför den bara inte kan finnas kvar?

Ursprungligen av D_Odell:

Förstår inte varför den bara inte kan finnas kvar?

De har en serverfunktionalitet som de också lägger ner. Då kan inte appen leva "stand-alone"

...för vartenda människa i världen har ju inte antagligen en adress hos Microsoft eller Google redan. Att skaffa en adress hos en tredjepartsaktör är bara korkat och skapar problem i slutändan - som nu.

Ursprungligen av Segas:

...för vartenda människa i världen har ju inte antagligen en adress hos Microsoft eller Google redan. Att skaffa en adress hos en tredjepartsaktör är bara korkat och skapar problem i slutändan - som nu.

Mailbox är inte en mailprovider. Det är en app för att på ett sjukt smidigt sätt hantera sin GMail.

Ursprungligen av Segas:

...för vartenda människa i världen har ju inte antagligen en adress hos Microsoft eller Google redan. Att skaffa en adress hos en tredjepartsaktör är bara korkat och skapar problem i slutändan - som nu.

Det finns trots allt ganska många som har mejlkonto på andra ställen än Microsoft och Google utan problem.

Ursprungligen av Segas:

...skaffa en adress hos en tredjepartsaktör är bara korkat och skapar problem i slutändan - som nu.

Det är en mail-klient som läggs ner, inte en mail-leverantör.

Senast redigerat 2015-12-08 21:32
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-12-09 07:37

Tråkigt, jag gillade verkligen appen.

  • Medlem
  • Västervik
  • 2015-12-09 08:45

Riktigt synd, jag gillar verkligen Mailbox, framförallt swipe-sorteringen är grym!
Är det någon som har tips på lämpliga ersättare? Det jag framförallt är ute efter är en smidig sorteringsfunktion.

/Lars

Ursprungligen av larsak:

Riktigt synd, jag gillar verkligen Mailbox, framförallt swipe-sorteringen är grym!
Är det någon som har tips på lämpliga ersättare? Det jag framförallt är ute efter är en smidig sorteringsfunktion.

/Lars

Kan Googles Inbox vara ett alterantiv?

Vilka kör ni med? Inbox, Gmail, Clowdmagic eller Microsoft? Ingen liknar Mailbox som jag vant mig. Tips?

Ursprungligen av D_Odell:

Vilka kör ni med?...

Jag kör Postbox.

Jag har inte använt Mailbox, så jag kan inte uttala mig om hur pass lika eller olika de är.

Har nu senaste dagarna prövat en mängd ersättare. Tyvärr är ingen lika simpel och planervänlig som Mailbox.

Favoriten som ändå inte håller måttet:
Spark

Sedan har vi CloudMagic
Denna funkar ju väl, men saknar den sköna svepningarna som Mailbox hade.

Boxer och Outlook var inte heller enkela och precisa som M. Så har ni något tips på nått jag missat?

Tack!!

1
Bevaka tråden