Jag sitter och undrar varför jag har så lite utrymme kvar på min MacBook Pro 500 GB och har nu scannat hårddisken med Disk Inventory X och då dök många GB upp i resultatet.
Bland annat så har jag 29,5 GB i något som kallas "iTunes Document", och tittar man närmare på dessa filer så är det själva låtarna som ligger sparade i mitt iTunesbibliotek. Frågan är då om denna mapp kan raderas utan risk nu när jag ändå betalar för både Apple Music och iTunes Match? Jag tänker att om jag vill spara några låtar lokalt kanske jag kan ladda ner dem från molnet istället?
Det kanske finns något smartare sätt att göra detta?
En annan mapp (eller rättare sagt, rubrik i Disk Inventory) som det finns mycket filer i är "TexEdit document" och detta verkar vara ett sammelsurium av en massa blandade filer som inte är lika lätta att lokalisera. Finns det nåt bra tips att minska ner denna utrymmestjuven utan att riskera nåt? I mitt fall är den på 21 GB.
Uppdatering: Kom på en fråga till: Under äpple-om den här datorn-lagring så står det "säkerhetskopior" på en post i grafiken. Vad är det för säkerhetskopior? Drygt 50 GB i mitt fall!