- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Den 24:e Oktober har Panther premiär och många återförsäljare håller kvällsöppet. Vår fråga: Köper du Panther på premiärdagen?
Jag kommer hänga på låset hos Macoteket kl 20.
Skall samtidigt bli roligt att se deras butik, har inte ännu varit förbi.
Jag kommer att handla på InLife under premiärkvällen.
Skrevs ursprungligen av orat
Den är såpass dyr att jag kommer att vrida mig som en plågad mask och intala mig att skita i det hela. Man jag känner mig, inom en vecka eller två trillar jag dit. Finns det något forum för anomyma macmissbrukare?
Prova 99mac
Skrevs ursprungligen av Reefer
Jag tror jag avbeställer min kissemiss på Apple Store och åker in till Macoteket den 24:e och greppar kattjäveln, 3-5 dagars leverans är ju nästan en vecka efter lanseringen.
Beställer du från ÄppleAffären får du Panterburen levererad redan kl 13.00 den 24:e. Apple mobiliserar värsta jätteaffären med TNT. Tanken är att hela Europa ska få Panther kl 13.00. Säljaren jag beställde av sa att så var fallet.
Skrevs ursprungligen av kj_
Jag tänker avvakta & höra reaktionerna från 'early adopters' tror jag. Om det är värt pengarna, om det är stabilt, om det är snabbare etc.
Det är precis min tanke.
Dessutom finns det människor - i vanliga fall tilltalats som mamma och pappa - som aldrig vet vad de ska köpa till sin småpojke som julklapp... :rolleyes:
Skrevs ursprungligen av Macus
Mecenat? Har jag messat nåt?
PS. Köpte Panthern på telefon eftersom Apples 14 pundskupong bara går att använda in the UK.
Om du är student och har Mecenatkortet så får du rabatt när du handlar på Apple Store. Finns trådar om det här på 99mac
När en sådan stor uppdatering av ett operativ är så billig finns det ingen anledning till att inte köpa. Det är bara köra så att det ryker...:)
Skrevs ursprungligen av skamuel
Beställer du från ÄppleAffären får du Panterburen levererad redan kl 13.00 den 24:e. Apple mobiliserar värsta jätteaffären med TNT. Tanken är att hela Europa ska få Panther kl 13.00. Säljaren jag beställde av sa att så var fallet.
Så funkade det i alla fall för ett år sedan med 10.2.
Jag har redan beställt. Tyvärr får man inte leverans den 24:e utan får vänta till 27:e....
Lite surt eftersom man fick sin nya PowerBook två dagar före de gick ut och meddelade release-datumet....
Som tur är betalar jag inte själv.
Hade så varit fallet hade jag nog gjort som en god vän, som sa följande:
"Jag kommer nog att köra på en piratkopia utan att skämmas.
Eftersom Apple inte skäms."
Skrevs ursprungligen av skamuel
JA!!!!!!!! TACK FÖR INFORMATIONEN!!!!!
Hade blivit galen om jag hade behövt vänta tills på måndag!
Och sen har man ju höstlov och då har man tid för att leka runt lite med Panther
Klart Panther är värd pengarna, det är inget snack om saken. Jag förstår i och för sig att det kanske är surt med tanke på att 10.2 inte är mer än cirka ett år eller så gammalt men ser man på saken får man ett betydligt mer kompetent system och nog kan bara vetskapen om detta vara värt 1500kr?
Tyvärr får man inte leverans den 24:e utan får vänta till 27:e....
Vad är det som gäller? Och kommer de hem och ringer på dörren med det?