Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela DVD på Apple-TV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta kanske står någonstans i Apples egna anvisningar men ställer frågan här.
Skall man inte kunna kolla på en vanlig DVD via Apple-TV? Jag har testat både på en Mac Book Pro med DVD-spelare och på min egen retina med en rippad DVD som ligger på hårddisken. När jag startar den med Apples eget program så blir bilden grå på båda skärmarna. Fungerar så fort jag kopplar bort Apple-TV. Dessutom fyller inte mina filmer ut skärmen.
Jag har testat att koppla ATV till Routern med ethernekabel men det gör ingen skillnad.

Någon som har koll på detta?

/Gunnar

1. Varför kör du inte DVD-spelaren inkopplad i TV:n?
2. Använ appen Beamer för att strömma från Macen till TV istället: https://beamer-app.com
3. Skaffa en Media-app till TV om du har 4:n, tex Infuse.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-15 10:40

Konvertera den rippade DVDn med Handbrake, lägg in i iTunes och streama med Airplay därifrån. Det är det bästa sättet att streama video från dator till AppleTV.

Antar att du använder Airplay-skärm nu? Det funkar väldigt dåligt med video, eftersom hela skärmbilden ska komprimeras och skickas över nätverket i realtid. Med Airplay från iTunes skickas den befintliga videon färdigkomprimerad och dekodas på AppleTVn.

Lägger också min röst på Handbrake och iTunes.

Och lägger till ett tips på iFlicks, som hämtar omslagsbild m.m.

Ursprungligen av CekariYH:

1. Varför kör du inte DVD-spelaren inkopplad i TV:n?

Den DVD-spelare som nämns i inlägget är förmodligen den inbyggda i MacBook Pro - inte en fristående extern DVD-spelare.

1
Bevaka tråden