Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magic Mouse - laggar. Livslängd?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Magic Mouse (rev1) t min Mac mini och på sistone har den liksom laggat lite och verkat "oprecis". Rengjort sensorerna på undersidan utan att få det bättre. Kör 10.11 på Mac mini i7late 2012.

Ngn med liknande problem?
Håller musen på att dö hårdvarudöden?
(dvs läge önska ny i julklapp?!)

Senast redigerat 2015-12-18 10:39
  • Medlem
  • 2015-12-18 10:37

Vanligast brukar ju som sagt vara smuts vid sensorn. Har du provat nya batterier samt att radera bluetooth-uppkopplingen och sedan parkoppa musen med datorn igen? (Tänk då på att ha en trädåd mus innan du raderar din Magiska Mus)

Kanske prova ett annat underlag/musmatta också?

Ska testa dina tips.
(har inte haft musmatta på länge... kanske ngt att önska under granen. Kör mot skrivbordsunderlägg, det har fungerar bra tidigare iaf)

Kolla in detta tips jag fick på liknande problem.
Länk

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Har en Magic Mouse (rev1) t min Mac mini och på sistone har den liksom laggat lite och verkat "oprecis". Rengjort sensorerna på undersidan utan att få det bättre. Kör 10.11 på Mac mini i7late 2012.

Ngn med liknande problem?
Håller musen på att dö hårdvarudöden?
(dvs läge önska ny i julklapp?!)

Jag har haft flera och de brukar krångla efter ett tag. Just som du nämner att de pekar fel. Har köpt en vanlig logitech mus för knappast 200 kr och den fungerar klockrent.

Ursprungligen av calinou:

Jag har haft flera och de brukar krångla efter ett tag. Just som du nämner att de pekar fel. Har köpt en vanlig logitech mus för knappast 200 kr och den fungerar klockrent.

Jo, tror det blir ett besök i närmaste pc-butik

1
Bevaka tråden