Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mediaspelare passar för dig?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mediaspelare är hett just nu, och både nya Apple TV och Google Chromecast är populära alternativ. 99mac går igenom skillnaderna och guidar till rätt beslut.

Läs hela artikeln här

Hade det inte varit bättre att jämföra Apple TV med Android TV, inom samma media kategori?

ingen av dessa om vi pratar mediaspelare

En mediaspelare spelar upp all media utan att det behövs tillbehör eller datorer/servrar.

Ingen av dessa klarar av det och får ses som enkla uppspelningsenheter för tex Netflix

Ursprungligen av MalcomX:

ingen av dessa om vi pratar mediaspelare

En mediaspelare spelar upp all media utan att det behövs tillbehör eller datorer/servrar.

Ingen av dessa klarar av det och får ses som enkla uppspelningsenheter för tex Netflix

Båda spelar upp media oavsett ursprung, därav namnet MEDIASPELARE.

...se bara, namnet i sig är skrämmande avslöjande.

Jag hade gärna sett en raspberry pi också,dock är den inte en ren mediaspelare eller up'run men den gör sitt jobb när allt är rätt inställt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-12-22 09:25
Ursprungligen av MalcomX:

ingen av dessa om vi pratar mediaspelare

En mediaspelare spelar upp all media utan att det behövs tillbehör eller datorer/servrar.

Ingen av dessa klarar av det och får ses som enkla uppspelningsenheter för tex Netflix

Installera appen Infuse 4 så kan man spela upp allt mellan himmel och jord oavsett om det ligger på en NAS, dator eller annan enhet som kan dela ut. Klockrent och med en funktionalitet och kvalitet som är värd guld.

God Jul alla Apple- och filmdiggare!

Det absolut bästa med chromecast som ni inte ens tar upp är möjligheten att alla som har tillgång till WiFi som chromecasten är ansluten till kan styra vad den spelar upp.

Då kompisar är över blir det ofta mycket tittande på Youtube. Att alla har möjlighet att köa och spela upp vad som helst utan avbrott är extremt smidigt med sin egna telefon (bonus: det blir väldigt mycket enklare att manövrera och hitta det man ska istället med en liten dosa) . Finns det ens något liknande överhuvudtaget på Apple TV?

Ni lyfter fram möjligheten att spegla sin enhet, det är en funktion som används väldigt sällan och jag skulle säga att chromecasten är inte till för den typen av media överhuvudtaget. Jag kan inte komma på någonting där jag tjänar på att spegla min enhet istället för att casta.

Vill man kolla på film utöver netflix, viaplay etc så är inte chromecast en enhet man bör använda.

  • Medlem
  • 2015-12-22 23:44

Chromecast är lysande
Har en till varje TV i huset och en Audio till min Denon / Dali
Foto från NAS eller strömmande media bara en knapptryckning bort och när den vilar njuter man av konst eller dagens Nasa. Håller med om att kösystem och att använda mobilen som kontroll är kanon och då priset är lågt kan man köpa flera. ATV är ingen dålig produkt alls men jag jämför hellre den med Nvidia Shield.

1
Bevaka tråden