Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga angående airplay och Apple tv 2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-12-27 10:05

Hej

Jag funderar på att köpa mig en Apple TV 2 till tv-apparaten för att underlätta för dottern att titta på bl.a. netflix. Vi har både iphones och en ipad.
Hur fungerar airplay i netflix fallet? Kommer det bara att vara så att man klickar på en airplay ikon i netflix-appen på ipaden och det kommer upp på tvn eller måste det till en skärmdelning för att få igång airplay?
Jag vill helst använda ipad-appen med airplay för att det är enkelt för vår dotter. Jag vet inte hur enkelt det är att använda netflix-appen med fjärrkontrollen.

Anledningen till att jag sneglar på en ATV2 är just för att kunna jailbreaka och kunna kolla på filmer från min dator också. Är det någon funktionell skillnad mellan tvåan och trean vad gäller netflix och airplay? Tvn är bara en 720p så jag har inget behov av 1080p upplösningen.

Tacksam för svar

Du kan se filmer från din dator med en ATV4. Tror att appen jag använder heter infuse. AirPlay från Netflix-appen ska gå bra.

• Medlem
  • 2015-12-27 10:31
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan se filmer från din dator med en ATV4. Tror att appen jag använder heter infuse. AirPlay från Netflix-appen ska gå bra.

Jag tycker att en ATV4 är lite för dyr för vårat ändamål. Men du tror inte det är någon problem med att köra airplay från en ipad till en ATV2 via netflix-appen?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2015-12-27 11:11

Varför airplay när det finns en netflix app i den?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-27 11:20

Jag skulle nog säg att det är enkelt för ett barn att använda fjärren till en ATV2/3 och köra Netflix direkt i ATV. Gå omvägen via att skärmdelning verkar ju lite onödigt med extra handgrepp.

Att köra från dator går väldigt bra med Beamer utan att jag behövde jailbreaka min ATV. Kanske något för dig också?

• Medlem
  • 2015-12-27 14:59
Ursprungligen av frazze:

Jag skulle nog säg att det är enkelt för ett barn att använda fjärren till en ATV2/3 och köra Netflix direkt i ATV. Gå omvägen via att skärmdelning verkar ju lite onödigt med extra handgrepp.

Att köra från dator går väldigt bra med Beamer utan att jag behövde jailbreaka min ATV. Kanske något för dig också?

Jag tänkte just om det gick att välja på ipaden och det sen kommer upp på Tv:n utan att behöva använda skärmdelning, så att iPaden bara blir en fjärrkontroll.
Jag har inte använt netflix på en ATV så jag vet inte hur smidigt det är. Jag får nog kolla någon youtube film på det.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-27 15:07
Ursprungligen av Lovan:

Jag tänkte just om det gick att välja på ipaden och det sen kommer upp på Tv:n utan att behöva använda skärmdelning, så att iPaden bara blir en fjärrkontroll.
Jag har inte använt netflix på en ATV så jag vet inte hur smidigt det är. Jag får nog kolla någon youtube film på det.

Sorry, jag var lite slarvig med orden. Jag menade förstås Airplay som du själv skrev. Men faktum kvarstår att köra Netflix i paddan och sedan köra Airplay när man kan köra Netflix direkt i ATV. Visserligen får du det enklare att man in filmtitlar med tangentbordet i Remote på din padda, men jag vet inte... Den lilla silver-fjärren kommer du mycket långt med.

Fast det du skrev med fjärrkontroll stämmer inte med att köra Netflix i paddan.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2015-12-27 20:38

Finns en remote app, men ska du inte skriva mycket finns ingen direkt fördel med den över att använda vanliga fjärren.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-30 12:24

En ATV2 kan vara svår/dyr att få tag på....

• Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-30 16:22
Ursprungligen av kenjon:

En ATV2 kan vara svår/dyr att få tag på....

Jag har två st som inte används, kanske kan övertalas att sälja en eller båda

Varför TV 2?
En 3:a funkar ju också och bra mycket billigare än 4.an
Tycker tom att Netflix är bättre på 3:an än 4:an, så rörigt med en massa "eftersom du tittade på" förslag på 4:an.

• Medlem
  • 2015-12-30 17:24

Jag håller lite koll på blocket efter dem. Ibland dyker de upp till rimliga pengar. Sett flera kring 400kr.

1
Bevaka tråden