Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Beatles är här, men mycket saknas

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. The Beatles tar de strömmande musiktjänsterna med storm, men den som letar efter gruppens kompletta samling inspelningar måste söka på annat håll. 99mac:s Fab Four-entusiast Jakob Nilsson tipsar om hur du går vidare.

Läs hela artikeln här

När man listar filmer så får inte glömma parodin "The Rutles: All You Need Is Cash"
med George Harrison och Eric Idle med flera

Beatles är absolut bäst i mono. Enligt mig finns det inte en tvekan. Det är hela andra tagningar av låtarna. Så mono är original och stereo en skuggbild. Väldigt tråkigt att inte dessa tagningar inte finns strömmat...

Ursprungligen av EdvinT:

Beatles är absolut bäst i mono. Enligt mig finns det inte en tvekan. Det är hela andra tagningar av låtarna. Så mono är original och stereo en skuggbild. Väldigt tråkigt att inte dessa tagningar inte finns strömmat...

Ja det är trist! Ännu värre är att även om jag har monoversionerna på CD och lagt in i Itunes, så känner Apple Music / Itunes Match inte igen dem utan matchar oftast mot stereoversionerna istället :/

På iTunes-store finns de amerikanska skivorna med både stereo- och monomixarna att tillgå för 800 men då får man den amerikanska låtordningen som definitivt inte tilltalar mig som lärt mig lyssna på de engelska versionerna. Jag tror att det är samma monoversioner som Jakob pratar om att man kan köpa på CD eller vinyl.

Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. The Beatles tar de strömmande musiktjänsterna med storm, men den som letar efter gruppens kompletta samling inspelningar måste söka på annat håll. 99mac:s Fab Four-entusiast Jakob Nilsson tipsar om hur du går vidare.

Läs hela artikeln här

En detalj månne, men för de som är intresserade av gruppens tidiga historia streamas ju även Tony Sheridan-materialet på två album ("In the beginning" och "Cry for a shadow"), åtminstone på Apple Music. Det sistnämnda är ju även titeln på den enda utgivna Lennon-Harrison-låten.

Ursprungligen av aquilas20:

På iTunes-store finns de amerikanska skivorna med både stereo- och monomixarna att tillgå för 800 men då får man den amerikanska låtordningen som definitivt inte tilltalar mig som lärt mig lyssna på de engelska versionerna. Jag tror att det är samma monoversioner som Jakob pratar om att man kan köpa på CD eller vinyl.

Ja i Itunes-samlingen US Albums finns både mono- och stereoversionerna av låtarna med vilket är föredömligt (men det kanske man kan begära för 800kr). Vad jag förstått bygger denna remaster från 2014 åtminstone delvis på 2009 år remasterversioner (både stereo och monosamlingen som gavs ut då, Beatles in Mono).

Däremot är ju inte låtordningen eller urvalet det vi är vana vid, plus att albumen Sgt. Pepper, Magical Mystery Tour och The Beatles (vita albumet) inte finns med i samlingen eftersom den amerikanska utgåvan av dessa är identiska med den brittiska. Så för att få monoversionerna av dessa blir det till att köpa CD-samlingen Beatles in Mono från 2009 eller vinylutgåvorna från 2014 (eller såklart orginalutgåvorna från 60-talet!)

1
Bevaka tråden