Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 3rd gen går inte att återställa via iTunes

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-30 10:56

Hej.
iTunes ver. 12.3.2.35
OSX 10.11.2
OS på Apple TV 3rd gen 7.2
Igår fick jag för mig att jag skulle starta om min Apple TV via menyn, gjorde detta men problemet var att Apple TVn stod och blinkade, vägrade starta upp.
Har testat att ansluta den med micro USB till iTunes för att återställa men återställningen fastnar i "Väntar på Apple TV...".
Googlat runt på detta och hittar inget bra svar på hur länge man ska vänta på den men 1 timme känns som lite väl länge (vilket jag testade igår).
Har testat att köra återställning idag iden via iTunes men det är fast i samma läge: "Väntar på Apple TV...".
USB--> micro USB-kabeln jag använder är den som följer med Playstation 4 för att ladda handkontrollen (detta borde väl inte spela någon roll?)

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-30 13:52

Det kan vara en trasig kabel...

Antar att du ryckt ur strömkabeln och väntat en minut eller så och stoppa in den igen, brukar lösa sådana problem.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-02 13:37

Lyckades lösa det hela.
Det visade sig att USB micro-kabeln till PS4 tillhör den promillen av micro USB som inte stödjer överföring av data, den skickar enbart ström. Köpte en ny sladd på teknikmagasinet för 89 kr, detta löste biffen. Återställningen tog typ 10 minuter.

@CekariYH: Jupp, hade testat allt sådant, varit med om tidigare att det enda sättet "hjälpa" Apple TVn är att återställa via iTunes.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-05 22:21

Uppdatering.
I veckan fick Apple TVn spatt igen, reagerade inte på kontrollen så tänkte att nu blir det dags att återställa via iTunes igen, vilken tur att jag har en sladd som fungerar.
Börjar blir så less, testat att återställa via iTunes med senaste version av OS på Apple tv, testat äldre versioner (5.3, 7.0) men itunes står och tuggar i steget "Väntar på Apple tv".
Får inte ordning på den, snart åker Apple TVn ut från balkongen. Har behövt återställa skiten minst 5 gånger senaste året.
Någon som kan komma med bra input?
(Har anslutit kablar enligt de steg som Apple anger men det funkar ändå inte)

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-06 09:09

Den verkar felaktig. Lämna tillbaka till butiken för utbyte.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-06 10:00

Lämnade in min gamla apple tv i oktober 2013 då streaming hackade på den. Fick den utbytt och fick då denna jag har i dag. Har för mig att den är refurbished.
Eftersom det gått så lång tid kan det vara svårt att få den utbytt?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-06 10:21

Du kan försöka hävda reklamationsrätt pga ursprungligt fel.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-06 10:58

Drar till media markt och testar. Återkommer med uppdatering

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-06 16:36

Skulle få betala för felsökning, så jag köpte mig en Apple tv 4 istället

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-08 12:09

Hävdade du reklamationsrätten? De brukar vara griniga men det går att stå på sej.
Grattis till den nya!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-08 12:25
Ursprungligen av kenjon:

Hävdade du reklamationsrätten? De brukar vara griniga men det går att stå på sej.
Grattis till den nya!

Var så pass less på den så orkade inte tjafsa. Dessutom var min första Apple tv inköpt i Nov 2012 så mer än 3 år sedan.
Är nöjd med den nya

1
Bevaka tråden