Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac o SD Minne

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-16 13:41

Hej!

Jag har en digitalkamera med ett SD Minne på 16 Mb
När man tankar över korten till datorn, visas en "hårddisk" Där bilderna ligger..

Jag råkade formatera om denna.. o nu fungerar de inte att lägga in bilderna längre... De visas "desktop folder" i Den "hårddisken"

Går det att formatera tillbaka, eller finns de nåt program som kan radera SD kort?

Använder os 9.2

Tacksamm för svar

• Oregistrerad
  • 2003-10-16 14:00

SmartMedia-kort menar du? Har du en PCMCIA-läsare för detta?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-16 14:04

Hej!

De heter SD Kort

Jag har en USB Kabel till kameran som jag pluggar in.. o vipps kommer en "hårddisk" på skrivbordet...

Men jag råkade formatera den via mac os 9.
Nu visas de massa mac filer i hårddisken men inga bilder

Därför undrar jag om de finns nån programvara som kan radera SD Kort?

• Oregistrerad
  • 2003-10-16 14:06

Kan inte kameran "rensa kort"?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-16 14:10

Jo den kan rensa o den tar kort o allt går bra, men när man ansluter kameran till datorn så visas bara "desktop folder" o andra mac filer i den ... Finns de nåt program för radering av sånna medier?

?

• Oregistrerad
  • 2003-10-16 14:29

Jag tycker du kanske ska fundera på att skriva frågan så vi förstår hur du menar.

Äh, så svårt är det väl inte att fatta!

I kameran bör du ha ett menyval för formattering av minneskortet. Leta i manualen så bör du hitta det. Kameran formatterar förmodligen på ett annat sätt än vad macen gör.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-16 20:42

HEJ!

I kamerans meny tar den bort alla bilderna.. men så fort ja pluggar in kameran till datorn så dyker samma problem upp...

De blir bara macens "filer" o inga kort
De jag e ute efter är att på nåt sätt få de formatet som SD minnet va från början ? För de e väl olika format?

Förutom delete-funktionen måste det finnas en format-funktion i din kamera också. Leta vidare.

1
Bevaka tråden