Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte om att Apple vill köpa Time warner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om framtiden om Apple köper Time warner? Får Apple äntligen sin Netflix konkurrent? Blir det kanske en bättre tjänst om de äger den själva än den de har försökt förhandla sig fram till med andra mediebolag utan att lyckas?
Det är ju ganska bra blandning på utbudet:
CNN, HBO, TBS, TNT, NBA TV, Cartoon Network och Warner Bros. divisionen.

http://www.macrumors.com/2016/01/13/apple-str...
http://nypost.com/2016/01/12/apple-keeps-clos...
#nyhetstips ?

Blir iaf dyrare men hoppas inte kan man ju...

Frågan är om de kan ta så mycket mer än 100kr/månad för en strömningstjänst. Det kanske de kan med tanke på att bara HBO kostar ungefär det och här skulle ju fler kanaler/filmer/serier kunna ingå.
Hade varit kul att se vad Apple hade kunnat göra med en strömningstjänst.

Ursprungligen av Sledde:

Frågan är om de kan ta så mycket mer än 100kr/månad för en strömningstjänst. Det kanske de kan med tanke på att bara HBO kostar ungefär det och här skulle ju fler kanaler/filmer/serier kunna ingå.
Hade varit kul att se vad Apple hade kunnat göra med en strömningstjänst.

Såg ju lite spekulationer då det var snack om detta 2015 (inte detta om just Warner) och då prata dom om 3-400 om jag inte minns fel, men det var väl ett större paket får man förmoda fast det gick ju stöpet tsv

Ursprungligen av CekariYH:

Såg ju lite spekulationer då det var snack om detta 2015 (inte detta om just Warner) och då prata dom om 3-400 om jag inte minns fel, men det var väl ett större paket får man förmoda fast det gick ju stöpet tsv

Ja då va det väl ett samarbete med flera tjänsteleverantörer och ett dyrare pris. Jag ser ju en stor fördel om Apple slipper förhandla med externa företag om de själva köper upp ett bolag. Bara att kolla på Telia som för ett tag sedan fick problem med en av dess leverantörer och tvingades ta bort flera kanaler i någon/några veckor.

Ursprungligen av Sledde:

Ja då va det väl ett samarbete med flera tjänsteleverantörer och ett dyrare pris. Jag ser ju en stor fördel om Apple slipper förhandla med externa företag om de själva köper upp ett bolag. Bara att kolla på Telia som för ett tag sedan fick problem med en av dess leverantörer och tvingades ta bort flera kanaler i någon/några veckor.

Har ju också florerat önskemål om att Apple skulle köpa Netfix så lite spännande är det allt

1
Bevaka tråden