Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan iOS-mejlklienten slänga spammejl automatiskt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-01-29 15:22

Har på sistone börjat få väldigt mycket spammejl. Finns det något sätt i iOS markera spam så iPhonen automatiskt slänger dessa när de kommer? Eller måste jag gå genom min mejlleverantör och webbklienten för att kunna lösa det? Har varit där och kollat och tror mig löst det men verkar ju uppenbarligen inte fungera.

Du kan såklart sätta upp regler som flyttar mail från vissa adresser, men det är inte riktigt samma sak som att hantera det på serversidan.

Rapportera till din leverantör, det är ungefär det du kan göra. Kan passa på att tipsa om Gmail då Google är suveräna på att filtrera spam.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-29 17:15

Kan man sätta upp regler i iOS mailklient, det har jag missat.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-01-29 19:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan såklart sätta upp regler som flyttar mail från vissa adresser, men det är inte riktigt samma sak som att hantera det på serversidan.

Rapportera till din leverantör, det är ungefär det du kan göra. Kan passa på att tipsa om Gmail då Google är suveräna på att filtrera spam.

Missat det. Hur går man tillväga för det?

Ursprungligen av kemjon:

Kan man sätta upp regler i iOS milklient, det har jag missat.

Nej man kan inte sätta upp regler i iOS mail-klient.

Har man Mac OS X kan man sätta upp regler för Mail och vad jag kan se så används dessa numera även i iCloud Mail och därmed också iOS Mail.
Ska kolla noggrannare näst gång jag får ett spam för att se vad som händer för att verifiera detta.

Ursprungligen av CekariYH:

Har man Mac OS X kan man sätta upp regler för Mail och vad jag kan se så används dessa numera även i iCloud Mail och därmed också iOS Mail.
Ska kolla noggrannare näst gång jag får ett spam för att se vad som händer för att verifiera detta.

Spam som fastnar i OSX slinker rakt igen på telefonen för mig när jag testar.

EDIT: Självfallet fungerar det om Mail i OSX plockar spam först och kontrollerar mobilen därefter. Precis som @pmarriot säger.

Senast redigerat 2016-01-30 14:21

Jag har i princip ständigt minst en OS X-klient med Mail igång, så om ett mail kommer som är spam så synkas det över till spam även på iOS-klienterna.

1
Bevaka tråden