- ryckarn34
- Medlem ●
- 2016-02-10 10:07
Hej
Som rubriken 60% under natten. Min telefon har ett riktigt kasst batteritid.
Vad ska jag göra?
Nu kommer ni säga "sök på google" . Det har jag gjort i veckor och kanske månader, fast gett upp. Har kontaktat Apple och dem har sagt att jag ska göra en återställning och ställa in som en ny telefon, som jag har gjort ett antal gånger. Då har batteritiden förbättras men bara väldigt lite, tror det kan bero på apparna som jag inte hade kvar.
Detta har jag testat.
Omistallera
Ställa in som ny phone efter återställning.
reboot
ladda en gång riktigt länge (ngn som sa det)
stänga av alla appar
köra utan appar
stänga av alla funktioner som wifi, 4g, siri bluetooth.
Så det är inga tredjepartsappar som drar mycket-
Har testat alla dessa och kört under några dagar, med minimal skillnad.
Då jag inte använder min mobil speciellt mycket, är detta väldigt konstigt.
Ett exempel är igår kväll när jag gick och la mig så låg batteriet på ca. 65% och när jag vaknar 4%!
Hela 61% batteri försvann under natten.
De enda som kör i bakgrunden är typ epost och instagram.
Brukar normalt ladda under natten, ute under dagen till kl 3 och använt mobilen kanske 10-30 min MAX. Speciellt beroende på att mobilen inte klarar längre.
När jag kommer hem brukar batteriet ligga på 20% fast då ska jag ut och träna osv. Så jag hinner inte ladda upp det.
Kolla jag på någon slags video, film eller använder mobilen i kanske 1 timme i sträck försvinner säkert 40% Så det är inte ett alternativ.
största problemet är att batteriet försvinner när jag inte använder telefonen.
Har en ipad mini, med ett batteri som så sjukt grymt så det inte går att beskriva (iallafall om man jämför med min iphone.
Har i stort sett ca samma appar på ipaden och telefonen, men kanske ett par fler på paddan.
gjorde ett test, laddade båda till 100% under 3 nätter, sen lät jag dem vara tills jag skulle upp på morgonen.
Ipaden hade i mellan 97-100% batteri efter en natt!
Och telefonen 25-50%
Jag förstår inte hur en telefon kan förlora så mycket när den inte används.
Telefonen är ca 1.5-2 år gammal,
har laddat telefonen väligt mycket, och undrar om det kanske har slitit på batteriet.
Så jag har tittat på att byta batteri (är medveten om garantin)
tex dessa?
https://fyndiq.se/product/1183578-iphone-5s-b...
http://www.iphonebutiken.se/batteri-iphone-5s...
väldigt billiga tycker jag. Kan de förstöra?
rekomederar ni något batteri?
priset är inget problem.
Uppskattar all hjälp!
tack