Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes för Windows släppt

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 22:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Det tror jag inte. Inte så länge Svensson bara erbjuds PC via personalköp.
Ni får tycka att jag är en surkorv bäst ni vill.
Jag tycker att ni haussar upp allt bafatt iTunes plötsligt finns för Windows.
Dessutom tycker jag att det är märkligt att så många lovprisar iTunes för Windows på en Mac-sajt. Och genast provar det.
Ni sitter och smygsurfar med era fula PC-apparater ändå.
Beiga typer.
Skaffa en Mac istället.

Vi kan väl inte införa datorapartheid igen heller. Windows finns där ute i stugorna och kommer inte att försvinna, inte än på ett par år i alla fall.

Svensson erbjuds bara Windows-hojar därför att hans it-chef är en dryg jävel, en idiotisk fettplös som inte vill ha in några såna där konstiga Mökintosch på nätet inte, och som inte fattar att OS X är modernare och säkrare än Microsofts patetiska mischmasch: Windows XP.

Men du är lika intolerant som Nisses feta, fascistoida it-chef i sin illasittande kostym och sina dåligt genomtänkta floskler.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Håller med Robban, varför hatar man det? Jag gillar funktionen...

Visst håller iTunes skön ordning på musikbiblioteket med den här funktionen, men lite skeptisk är jag sedan jag flyttade min externa HD till en annan dator och den raderade 90% av informationen. Med ett saftigt musikbibliotek blir det ett helsikes jobb med att mata in å där en hundra CD-skivor igen för att föra över information om låtarna, och jag har inte hittat något smidigare sätt att gör det än att klippa och klistra.

Resultatet? Jag lever fortfarande med att låtarna i mitt bibliotek heter spår 1, spår 2 osv utan album eller artister.

Jag hoppas verkligen att sådana missöden inte händer i nyare versioner av iTunes - det här var ett tag sedan. Men jag kan lugnt påstå att jag är skeptisk, även om funktionen som sagt är väldigt bra när den fungerar som tänkt.

Till Adrian B.

Eftersom du är redaktör så kanske du har sett vad vissa andra medlemmar här har skrivit till mig.
Att skriva "PC-bög" är inget i paritet med det.
Jag har försökt att föra en dialog om varför det är så många på ett Mac-forum som hoppar jämfota för att en i.app finns för Windows nu. Det tyder ju på att väldigt många som hänger här är PC-använadre.
Så fort jag sticker ut hakan är det någon som missuppfattar och misstolkar.
Jag trodde att mac99.com var ett forum för Mac-användare.
Det är nog fel - verkar det som.
Och i så fall är det fel namn på detta forum och fel på hela baletten.

Förmodligen har jag fel här också.

Edit; ändra lite

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-10-16 22:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
Hur f-n får man bort artwork??? Inte speciellt intuitivt detta.

Äpple + G tror jag det är.

Ingen som vet om de går att göra subkategorier till playlisten?

För min playlist e ganska full nu när jag börjat ha en playlist för varje album :rolleyes:

magnus å brasse....
lattjolajbanlådan...
gissa vilket djur som ska bort...

fel fel fel fel, säger brasse....

hahahahaha

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 22:44
Citat:

Eftersom du är redaktör så kanske du har sett vad vissa andra medlemmar här har skrivit till mig.
Jag har försökt att föra en dialog om varför det är så många på ett Mac-forum som hoppar jämfota för att en i.app finns för Windows nu. Det tyder ju på att väldigt många som hänger här är PC-använadre.

Men du skulle kunna vara lite mer tolerant. Ge folk en chans. Många Windows-människor bara väntar på chansen att få kasta ut sina PC-burkar, eller ha kvar den i reserv, och köpa Macar. Allting tar sin tid.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo

Men du är lika intolerant som Nisses feta, fascistoida it-chef i sin illasittande kostym och sina dåligt genomtänkta floskler.

Kul att notera att du är genomtänkt, för en gångs skull.

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-16 22:44
Citat:

Kritiken som riktas mot dig är på det sätt du beter dig, den ton du har i debatter, den har ingenting med dina åsikter att göra.

Om du kallar det där för dialog, Nurell då skulle det vara intressant att se hur du skriver när du bråkar.

Citat:

Kul att notera att du är genomtänkt, för en gångs skull.

Hallå där redaktörn!
Är inte detta ett påhopp?
Jag har inga fascistiska åsikter, ändå blir jag pådyvlad det av en figur här.

• Oregistrerad
  • 2003-10-16 22:46
Citat:

Kommer det bli något jä*la supportforum för itunes på peze så kommer jag hjälpa till med skällsorden
Annars har jag svårt att se vad du är upprörd över

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Om du kallar det där för dialog, Nurell då skulle det vara intressant att se hur du skriver när du bråkar.

Bråkar?
Det är ju ni som bråkar med mig.

99mac är ett ställe för mac'are och windows'are som vill bli mac'are i första hand. sen hänger det pc-snubbar som inte kan tänka sig att bli mac'are utan som bara vill pejla läget och släppa lite sura ägg här och var...

...jag är mac'are med XP på jobbet och jag välkomnar iTunes till windows. jag tror även att iTunes kan bli, så som iPod blivit, ett nyckelhål för wintel-snubbar att snegla in på hur det är att vara mac'are

förhoppningsvis kommer iTunes att fungera bra på wintel...så det inte avskräcker.

så - det handlar nog inte om att vi är smygpc'are som inte vågar stå för det. och det kan hända att vi "hype'ar" iTunes för mycket...må så vara hänt då.

Citat:

Till Adrian B.

Edit; ändra lite

• Medlem
  • 2003-10-16 22:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
Nurell, ge dem lillfingret så kanske de tar hela handen... Och tänk på oss som tvingas sitta vid pc från tid till annan, vi kanske förtjänar bättre?

jag tänkte nästan säga att ni får fan ta å ta lite makt och ändra på läget, eller kasta bort halva? livet.....

nu sa jag det, men med en stor smiley

Jag kan säga att: JAG SKULLE VÄGRA, då köper jag en egen mac till jobbet och sköter arbetet galant:-)

Absolut jättekul och bra att Apple kan visa upp sig för de som inte har Mac och som bara har sett dom stå i butiken och se mystiska och spännande ut. Detta lockar till sig switchers.

Alla är vad jag vet välkommna till forumet och diskutera sådant som är intressant för Mac-användare, oavsett plattform. Diskuterar mycket gärna med någon som kör Windows men som håller en trevligt ton. Vilket ju är självklart på ett forum.

Och det är ju 99% mac-diskussioner.

Vilken kul kväll detta var för oss som tänker på Apple när vi somnar.

• Oregistrerad
  • 2003-10-16 22:52

"The Apple wunderkind even managed to bring Sara McLaughlin live on stage along with U2 lead man Bono, rap producer Dr. Dre and Mick Jagger to the crowd courtesy of iChat AV, which AOL helped partner."

Internet.com

Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
"Consolidate Library" känns som en knapp man inte ska trycka på...

Ja, det var den funktionen jag menade med mitt tidigare inlägg.

En användare som har spenderat timmar med att få ett snyggt ljudbibliotek blir inte glad om han/hon kommer åt den knappen. Kommer förmodligen att hata Apple för resten av sitt liv.;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 22:53
Citat:

Nurell, ge dem lillfingret så kanske de tar hela handen... Och tänk på oss som tvingas sitta vid pc från tid till annan, vi kanske förtjänar bättre?

Det är bättre att ge dem lillfingret än långfingret i alla fall. Folk gillar inte att bli kallade "PC-bögar" osv. Ge dem en smak av OS X, inte sura kommentarer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 22:55

Det ska bli kul och höra hur många nerladdningar ITMS win har om en vecka

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Kommer det bli något jä*la supportforum för itunes på peze så kommer jag hjälpa till med skällsorden
Annars har jag svårt att se vad du är upprörd över

Jag är upprörd för att merparten av medlemmarna på detta forum jublar för att iTunes finns för Windows.
Inte för att det finns för Windows, utan för att alla är så jävla glada för att det äntligen finns.
Då kan de sitta och knacka inlägg på 99mac.com med sina PC-apparater och spela sin musik samtidigt. Utan att behöva ha en Mac.
Det är upprör mig.
Sen är jag upprörd över att ingen fattar vad jag skriver, men det är väl samma syndrom.
Allt blir fel ibland - och nej - jag har inte druckit fågelbrännvin och jag är inte full.
Bara väldans förvånad över all lojalitet som de flesta har till Microsoft.
Konstigt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Ja, det var den funktionen jag menade med mitt tidigare inlägg.

En användare som har spenderat timmar med att få ett snyggt ljudbibliotek blir inte glad om han/hon kommer åt den knappen. Kommer förmodligen att hata Apple för resten av sitt liv.;)

Jo denna funktion kan både vara bra och dålig beroende på hur taggarna ser ut i filerna...

Citat:

Det är bättre att ge dem lillfingret än långfingret i alla fall. Folk gillar inte att bli kallade "PC-bögar" osv. Ge dem en smak av OS X, inte sura kommentarer.

Trodde inte att det fanns PC-bögar här...
Jag har alltid trott att detta var ett forum för Mac-bögar.

Citat:

skärp dig nu...

Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
skärp dig nu...

Vad menar du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 23:04
Citat:

Nu är du dum, Nurell. Dagens Windows-användare är morgondagens Mac-användare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 23:05
Citat:

Jag är upprörd för att merparten av medlemmarna på detta forum jublar för att iTunes finns för Windows.
Inte för att det finns för Windows, utan för att alla är så jävla glada för att det äntligen finns.
Då kan de sitta och knacka inlägg på 99mac.com med sina PC-apparater och spela sin musik samtidigt. Utan att behöva ha en Mac.
Det är upprör mig.
Sen är jag upprörd över att ingen fattar vad jag skriver, men det är väl samma syndrom.
Allt blir fel ibland - och nej - jag har inte druckit fågelbrännvin och jag är inte full.
Bara väldans förvånad över all lojalitet som de flesta har till Microsoft.
Konstigt...

Japp, jag jublar över att iTunes finns för windows!

Nej, jag rör inte ens pc-datorer med tång.

Nej, jag har inga somhelst lojalitetskänslor gentemot Microsoft.

Däremot ser jag gärna att det går bra för Apple så att de kan fortsätta bygga underbara datorer och fantastisk mjukvara. Detta - i kombination med att jag kan tänka liiite längre än vad näsan räcker - gör att jag jublar över iTunes för Windows.

För övrigt är det intressant att du tycks tro att pc-användarna i allmänhet har gjort ett val. Det är väl snarare vi macare som har gjort ett val, det är ju vi som går emot strömmen. Eller?

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Hmm, det verkar inte vara Apple som tillverkar Media Readern. Belkin är det.

Cool grej: Media Readern överför från minneskort till iPod via Firewire och iPoden till iPhoto via Firewire=SNABBT!

(om nu inte minneskorten har en inneboende slöhet. jag vet inte)

Många minneskort är sega som sirap, men det är rätt varierande mellan sort, teknik och fabrikat. T ex finns Compact Flash i ett antal olika hastigheter. De kommer aldrig i livet att föras över i Firewirehastighet, men iPodens hårddisk klarar ju inte snabbare än 5-10MB i sekunden (vilket iofs är snabbare än de flesta minneskort) ändå.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Visst håller iTunes skön ordning på musikbiblioteket med den här funktionen, men lite skeptisk är jag sedan jag flyttade min externa HD till en annan dator och den raderade 90% av informationen. Med ett saftigt musikbibliotek blir det ett helsikes jobb med att mata in å där en hundra CD-skivor igen för att föra över information om låtarna, och jag har inte hittat något smidigare sätt att gör det än att klippa och klistra.

Resultatet? Jag lever fortfarande med att låtarna i mitt bibliotek heter spår 1, spår 2 osv utan album eller artister.

Hur tusan gjorde du då egentligen? Jag har flyttat mitt bibliotek från Power Mac-> Power Mac-> kompis Power Mac-> min iMac utan att nåt gått förlorat. Alla taggar, all playcount osv är kvar. Det gäller att flytta med library filerna hela tiden så funkar allt.

Jag förstår inte vad det konstiga är Nurell?
Det är väl klart att det är bra att Apple fått ut iTunes för Windows. Det ger reklam för Apple som företag. Vilket företag vill inte ha reklam för kunder som inte ens känner till dem?

Sen med att kalla folk PC-bögar och Mac-bögar, helt onödigt enligt min åsikt. Behöver inte ens förklaras varför, läs bara orden så hör du att de inte klingar bra på något sätt.

99mac.com är ett forum för Mac _OCH_ PC-användare. Det har jag inget problem med alls faktiskt. Jag hjälper gärna en switcher att switcha till Macen, men det blir inte så lätt om du ska kalla dem såna saker...

Citat:

Nu är du dum, Nurell. Dagens Windows-användare är morgondagens Mac-användare.

Jo, jag har sett det.
Det är bara att titta på dig som gjorde veckans ominstalltion av Windows för en stund sedan, i alla fall enligt vad du skrev.
För övrigt har jag redan från olika håll hört att jag är dum, så det vet jag redan.

Bevaka tråden