Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I dare you... Hur många program får du igång!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 23:21

Vet inte direkt om denna tråden borde vara i livsstil. Men det är ju en allmän Mac fråga/övning. Hade det lite tråkigt på eftermidagen. Bör påpeka att det är en 400Mhz som jag har varit stygg mot. Har för mig att en liknande diskution har varit igång. Mitt bidrag är 101 program igång. Klå det

• Oregistrerad
  • 2003-10-16 23:24

*ASG*

Du har alldeles för mycket tid över - det är tydligt det

Fy f*n va program... jag som tycker 20 är mkt

• Oregistrerad
  • 2003-10-16 23:33

*hehe* Bör tilläggas att jag inte hade tänkt använda alla programen.

Här törs nog inte många vara med å tävla, 99macarna har ju i regel betalt all sin programvara, å vissa skulle nog kanske visa sig ha programvara för flera hundratusen :eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
*ASG*

Du har alldeles för mycket tid över - det är tydligt det

Tid över? Jag antar att Per-Olof använder all sin tid när han inte har 101 program öppna till att leta små och minnessnåla Sharewares!:D

• Oregistrerad
  • 2003-10-17 00:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Tid över? Jag antar att Per-Olof använder all sin tid när han inte har 101 program öppna till att leta små och minnessnåla Sharewares!:D

Ram har jag gott om. 1 gig. Men prossessorn tyckte inte om mig. Kan ju tillägga att det var en hel del shareware program. jag har en tendens att ladda hem allt jag ser.

• Oregistrerad
  • 2003-10-17 00:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per-Olof Rupp
jag har en tendens att ladda hem allt jag ser.

Undrar hur länge burken står och tuggar om du kör update_prebinding

• Medlem
  • 2003-10-17 00:13

Min gamla originaltråd finns här.
Jag kanske skulle köra en omgång till och återta titeln

/majk

• Oregistrerad
  • 2003-10-17 00:18

Hoppas jag inte. Jag drar inte igång så många program en gång till för att fortsätta ligga i top.

Jag tror det var när System 8 kom som några kompisar skulle testa hur många program dom kunde få igång. Dom gjorde en sökning på alla filer på hela hårddisken som hade type: APPL och sen öppnade dom alla på en gång... det kraschade förstås tillslut, men dom fick igång ett stort antal ändå!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-17 07:54

liste snabbgjort igår fick jag igång 122 st:cool:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
liste snabbgjort igår fick jag igång 122 st:cool:

Du måste visa en skärmdump som bevis!!!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-17 09:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Du måste visa en skärmdump som bevis!!!

Jag tog 5st som inte visades på skrivbordet förens efter omstart, och då fick jag error på dom

Sja klara 150st ikväll så det är lugnt.. ny screen då

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 11:53

Jag höll på i nästan en timme med att öppna program. Jag hade bara typ 50 program totalt om man räknar bort verktygsprogram och spel. När jag hade öppnat 32 program, dvs de flesta utom de stora (som Photoshop) eller spel, så gick datorn så jävla trögt att när jag tryckte på en OK-knapp tog det 10 min innan det hände något!

Dator: iBook/600, 128 MB RAM (den är lånad annars skulle jag sätta i mer RAM)

Så... jag vann inte precis tävlingen i flest program öppna, snarare tvärtom, men jag slog iaf mitt personliga rekord, som inte kan ha varit högre än typ 10 förut.

Jag kan också tillägga att inte ens då började musen hacka, något som jag har sett den göra på PC av att man bara startar Word.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 13:35

På kul provade jag att duplicera "Textredigeraren" i 128 exemplar, för att sedan starta dem.

Det gick, men det tog tid...

Wallstreet, 10.2.8, 320 Mb

-T

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 15:21

Jaaa! Just det, man skulle ju kunnat öppna kopior av ett litet program som inte kräver så mycket minne, istf att öppna alla mer/mindre minnesslukande program, som jag gjorde ...

• Oregistrerad
  • 2003-10-17 20:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Jag tog 5st som inte visades på skrivbordet förens efter omstart, och då fick jag error på dom

Sja klara 150st ikväll så det är lugnt.. ny screen då

Program/verktyg/skärmavbildning Provade först med comand+shift+3, men den segade något kopiöst och jag fick små gråa skärmdumpar. Med programmet funkade det bättre. Man såg bara nästan hur skärmen blektes av solen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Torkel
På kul provade jag att duplicera "Textredigeraren" i 128 exemplar, för att sedan starta dem.

För länge sedan gjorde vi en kopia på papperskorgen och en kopia på kopian osv tills vi fyllt skärmen. Papperskorgen fungerade alldeles utmärkt ända tills någon placerade en papperskorg i en annan papperskorg för då . . . . . .

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-20 23:05
Citat:

Vet inte direkt om denna tråden borde vara i livsstil. Men det är ju en allmän Mac fråga/övning. Hade det lite tråkigt på eftermidagen. Bör påpeka att det är en 400Mhz som jag har varit stygg mot. Har för mig att en liknande diskution har varit igång. Mitt bidrag är 101 program igång. Klå det

Snabb fråga: vad är det för icq-program Du har uppe till höger i menyraden?

Hur bra fungerar Exposé med över 100 program öppna?

Citat:

Jag undrar vad är det för ett program du använder för att få fram hur mycket hårdisk du använt men även har kvar!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Jag undrar vad är det för ett program du använder för att få fram hur mycket hårdisk du använt men även har kvar!

Det är inbyggt i OS X (från 10.0 tror jag)

Cmd J i Finder, kryssa för "visa info om objekt".

tackar

1
Bevaka tråden