Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kodning med QT?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte kvar min iBook längre utan sitter ånyo med en dassig gammal CP (inväntar ny Mac frammåt jul).
Grejen är att jag undrar lite över era erfarenheter av mediakodning med Quicktime. När jag vill konvertera en film till tex 3GPP eller Mpeg-4 för att kunna spela upp den i telefonen så tar det fruktansvärt lång tid. 1-2 dygn är ingen omöjlighet. Datorna jag använder är en 1Ghz/256Mb P3.
Nu undrar jag hur lång tid det tar med QT + OS X.
Givetvis beror det på vilken maskin man använder men det är därför jag frågar så man får lite input av folk med olika maskiner.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-17 07:40

Om du med film menar långfilm så stämmer nog tiden rätt bra.

Filmkodning är bland det mest processorkrävande du kan göra med datorn.

Ett proffsalternativ som ger dig mer inställningsmöjligheter och därmed möjlighet att prioritera snabbhet framför kvalitet är Cleaner som finns även för windows.

Tackar tackar!

Provade på morsans 1,8Ghz AMD och det gick betydligt snabbare. Dock så kraschade QT precis innan det var klart. Typiskt.
Någon som har erfarenheter av kodning med G4or eller bättre G3or? Låt säga att jag införskaffar en iBook 900 eller PB 1Ghz - vad kan jag då förvänta mig? Tio timmar eller två dagar?
Eftersom det inte finns DivX-codec till Win QT så funkar det ju inte att koda DivX till 3Gp eller Mpeg-4 men funkar det på en OS X QT med DivX codec?

DivX video är MPEG4 video. Bara lite klagörande.

1
Bevaka tråden