Är själv en trogen Magine-användare sedan Beta-stadiet och är nu även med i Testflight-programmet på ATV4 (kör alltså betan som kommer släppas under sen vår/sommar?). Kan bara säga att Magine Live kommer bli ännu bättre! Att kunna välja textning/språk på de kanaler/program som har stöd för detta är grymt (kanske är unikt för betan nu när jag tänker på det)! I betan går det även att spola och undermenyn kommer fram genom att svepa upp och övermenyn tvärtom. Kanske kommer även möjligheten att titta på program bakåt i tiden precis som på dator/telefon/platta men det är inte prioriterat i dagsläget.
SVT Play-appen är det inget fel på om man vill se ett program som sänts tidigare, men för live-tv är Magine helt klart det bästa valet! Tyvärr hoppade TV4-gruppen av Magine för några år sedan. TV4-appen är ju inte heller så mycket att hurra för när man vill kolla på TV live, och inte heller äldre program. Några finns inte och några måste man betala för. Varför betala extra bara för TV4-gruppen? Nej tack.
Tycker dock det är synd att det inte går att välja vilket kanalpaket man vill, som i "Boxer" eller liknande. Det är något jag tycker saknas. Oavsett vad håller jag mig till Magine, det är den bästa upplevelsen jag haft när det gäller TV.