Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mörk vänsterhörna på ny iphone 6s

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en ny iphone 6s igår och allt verkade frid och fröjd de första 20min. Men sen flimrade skärmen till och den vänstra delen av skärmen blev dimmad (väldigt mörk) höjde ljusstyrkan till Max sen försvann det, kom tillbaka vid ett par tillfällen. Uppdaterade till 9.3 under kvällen och har sedan dess inte märkt av felet.

Något känt fel? Bör jag lämna in telefonen?

Senast redigerat 2016-03-30 16:01

Jag hade lämnat in den.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag hade lämnat in den.

ok
jag köpte telefonen via blocket, ny inplastad förpackning (kvitto från conviq)
så ringde comviq idag och de vägrar att enbart byta ut den som reklamation utan de vill skicka den direkt på service. - bland de sämsta servicen jag någonsin fått, synd man inte spelade in samtalet, var något helt sjukt va korka personal.

hur som helst.
jag har varit i kontakt med Apple Store med och bokat en tid hos deras service, så antingen (ifall möjligt) byter dom ut det som är fel (antagligen LCDn) eller så går det in i utbytesprogrammet. Vilket vad jag förstår är oanvända telefoner med begagnade delar?

Jag själv tycker att alla alternativet är förjävla tråkiga med tanke på att telefonen inte är 24 timmar gammal...

Ursprungligen av Rolle90:

ok
jag köpte telefonen via blocket, ny inplastad förpackning (kvitto från conviq)
så ringde comviq idag och de vägrar att enbart byta ut den som reklamation utan de vill skicka den direkt på service. - bland de sämsta servicen jag någonsin fått, synd man inte spelade in samtalet, var något helt sjukt va korka personal.

hur som helst.
jag har varit i kontakt med Apple Store med och bokat en tid hos deras service, så antingen (ifall möjligt) byter dom ut det som är fel (antagligen LCDn) eller så går det in i utbytesprogrammet. Vilket vad jag förstår är oanvända telefoner med begagnade delar?

Jag själv tycker att alla alternativet är förjävla tråkiga med tanke på att telefonen inte är 24 timmar gammal...

Sån är konsumentköplagen. Säljaren har alltid tre försök på sig att laga innan andra lösningar såsom utbyte mot en ny eller återköp. Spelar ingen roll om det gått fyra timmar eller fyra månader sen köpet.

Ursprungligen av Rolle90:

...bland de sämsta servicen jag någonsin fått, synd man inte spelade in samtalet, var något helt sjukt va korka personal...

På vilket sätt var de korkade? Varför var det dålig service? Berätta gärna lite mer om det.

För om det bara handlade om att de stod på sig, och ville reparera i stället för att byta ut produkten, så gjorde de helt rätt. De har konsumentköplagen på sin sida, som redan påpekats här i föregående inlägg.

Att du hade andra förväntningar, och hellre hade velat ha ett byte, och att du är besviken och missnöjd, är ju inte samma sak som att du fick ett dåligt bemötande och dålig service.

Jag har också råkat ut för sådant (t.ex. en tv som gick sönder efter ett par veckor, och en iPod som gick sönder efter några dagar). De har rätt att ta in produkterna på undersökning och reparation. Och det är klart att man blir besviken. Men man har inte rätt till en ny produkt bara för att det har gått kort tid sedan köpet.

Gäller konsumentköplagen vid köp på blocket? /undrande

Ursprungligen av hummel:

Gäller konsumentköplagen vid köp på blocket? /undrande

Om det är köpt från ett företag ja, men så verkar det inte vara i det här fallet.

Jo, men han har ju kvittot från Comviq. Om där inte står namn på kvittot, så kan de inte veta att han är "andrahandskund" via Blocket. Han kan ju agera som om han är första köparen.

var inne hos Apple Store - riktigt bra service. lämnade in telefonen där, 1h senare var lcd'n bytt

1
Bevaka tråden