Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari krånglar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Safari krånglar i min Iphone, har ios 9.3.1. T.ex. När jag går in på nån sida och så kommer de upp en ruta om man är privat person eller företagare så går det inte att välja något alternativ, kan heller inte logga in på sidor.

Gäller det alla sidor? Har du installerat någon adblocker? Testat att starta om telefonen?

Ja det gäller alla sidor, har inte någon adblocker och har prövat att starta om.

Ursprungligen av BenjaminKetola:

Ja det gäller alla sidor, har inte någon adblocker och har prövat att starta om.

Har du exempel på sidor som du upplever problemet på?

När man går in på flashback på safari kommer det upp en ruta där det står om man vill gå vidare till flashbacks mobilsida men när jag trycker ok laddar det bara om sidan och rutan kommer upp igen. Kan inte logga in på 99mac heller, skriver in användarnamn och lösen och trycker logga in så laddas bara sidan om

Ursprungligen av BenjaminKetola:

När man går in på flashback på safari kommer det upp en ruta där det står om man vill gå vidare till flashbacks mobilsida men när jag trycker ok laddar det bara om sidan och rutan kommer upp igen. Kan inte logga in på 99mac heller, skriver in användarnamn och lösen och trycker logga in så laddas bara sidan om

Då vette tusan. Kan inte hitta några inställningar som ska påverka det. Då är mitt förslag att du testar med en system restore (ta backup innan).

Blir väll att göra det

Du kan kanske testa att ”Rensa all lagrad information från Safari genom att trycka på Inställningar > Safari > Avancerat > Webbplatsdata > Ta bort alla webbplatsdata.”

https://support.apple.com/sv-se/HT201265

1
Bevaka tråden