Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för ny start-up musik!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten men inte så oviktig detalj:
Är det inte dags för Apple att komponera ny start-up musik? Efter att ha suttit med Windows XP ett par år nu så tycker jag deras pianoklink känns mycket mera anspråkslöst och trevligare än Apples påträngande dååån när man startar up.

Har också funderat lite på det... tycker det vore kul om man hade gjort något nytt till G5orna som en start på en ny generation av processorer. Fast jag har nog inte ordet "anspråkslöst" i åtanke som du hade

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Olsson
En liten men inte så oviktig detalj:
Är det inte dags för Apple att komponera ny start-up musik? Efter att ha suttit med Windows XP ett par år nu så tycker jag deras pianoklink känns mycket mera anspråkslöst och trevligare än Apples påträngande dååån när man startar up.

Jag får kalla kårar när jag hör pianoklinket.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jag får kalla kårar när jag hör pianoklinket.

Stäng av det då.
Mac OS X Hints

Eller på svenska
MacWorld

• Oregistrerad
  • 2003-10-18 08:07

Varför byta ut det? Det är ju klassiskt och jag älskar det.

Rolig sak:
Många musikproducenter använder ju macar och brukar slänga in det där dånet i slutet eller början av någon obskyr låt mitt i skivan som ett "statement". Janet Jackssons har ju tex mac-dånet i introt på en av sina skivor.

EDIT: Jag skulle dock kunna tycka om att datorn sa Hello istället för dånet..

Senast redigerat 2003-10-18 10:04
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-18 11:44

Förut bytte Apple startljud i princip varje gång de lanserade en ny serie maskiner.
Det var roligt.
Nu har det varit samma ljud sen de första maskinerna med PCI (7200 & 8200).
Det är tråkigt.

1
Bevaka tråden