Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Namninsamling för iTunes Music Store i Europa

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-18 03:47

Varför inte starta en namninsamling så att vi får iTunes Music Store till Europa? Vi kan kontakta andra MUGar runt om i Europa och starta en gemensam namninsamling så att Apple verkligen inser att det finns en enorm marknad här - och i Asien förstås! Hur startar men en sån där namninsamling på internet?

Jag tror snarare att det är de stora skivbolagen som avgör när ITMS lanseras i Europa. Det är väl dem som inte kan komma överens om rättigheter och hur intäkter skall fördelas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 16:02

Jag tycker iTMS är skitbra och tror att det är så vi kommer köpa musik längre fram. Knepigt dock att kvaliteten bara är 128Kbps AAC (som jag förstått det) Tycker man borde kunna få upp till 320Mbps om man nu ändå betalar 100:- för ett album.

Tror inte att en namninsamling vare sig hjälper eller behövs. Apple gör nog allt för att komma igång även här, vi måste nog bara vänta på att alla avtal blir klara med distrubitionskanalerna...

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-19 18:18

Jag anser också att det är lite tamt med 128kbit AAC. Det är ju inget jag skulle spela på hifi-anläggningen direkt. 320kbit AAC vore mer rimligt med ett pris på 100kr/album!

1
Bevaka tråden