Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mera Safari-strul

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort som många av er andra, tankat hem Safari och börjat använda den med stort nöje tills igår när den avslutade mitt i laddning av en sida.
Försökte starta om programmet men hinner bara få upp menyraden när ett meddelande visas som säger att programmet avslutats men att det inte har berört någon annan funktion i datorn. Försökte några gånger men samma resultat.
Tankade då hem ett nytt program och startade upp från det med samma problem.
Vad gör man? Man vill ju ogärna gå tillbaka till Explorer efter att ha kört Safari. Jag har sökt på Apples site för att hitta någon form av programsupport och inte hittat något. Lite dåligt tycker jag. Inte går det att ringa Apple Care heller så det som återstår som för många andra är att vända sej till alla er på 99Mac som verkligen kan sånt här.

Hjälp!

Programmet är en beta, och just det här problemet är inte ovanligt. För min egen del har jag lagt Safari åt sidan åtminstone intill nästa betaversion.

Problemet har diskuterats på http://99mac.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=2;t=001668

Passa på att skicka en så detaljerad buggrapport du kan till Apple.

//Mikael

Jag vet vad problemet är !

Släng filen som ligger i ditt hembibliotek/bibliotek/preferences/com.apple.plist.safari , nåt sånt heter filen.

/ Daniel

Tack Mikael för länken.

Har inte sett den tråden tidigare.
Det ser ut som om många har haft samma problem.

Om man nu slänger ut allt som har med Safari att göra hur sparar jag de favoriter jag sparat i Safari.
Jag provade med att göra en import till Explorer men fick inte upp dom.
Har du eller någon annan något tips?

Tack Daniel!

Jag skall prova det.

Fantastiskt!

Nu snurrar det på igen.

Stort tack för hjälpen.
Vart skickar jag tårtan?

Se till också att i "preferences" i safari inte välja att öppna attatchments automatiskt, utan "manually". Annars kan problemet återkomma !

Hur vet jag detta ? Jo - när jag fick startkrasch med safari, gick jag in i plist filen och ändrade i filen där det beskrivs hur denna funktion skall vara.

Det finns tre optioner 0,1 eller 2 - min stod på 0 ( om jag inte minns fel ) vilket säger öppna automatiskt, ändrade till 1 - vilket betyder manuellt - och då kunde jag starta Safari utan att slänga filen.

/ d

Daniel,
Jag har gått in i Preferences i Safari men hittar ingen funktion om attatchment som du hänvisar till.

Det är väl samma Preference som finns under Safari i menyraden?

Den enda optionen i Safari Preferences som har 3 optioner är "remove download list items". Är du säker att det itne är den du har ändrat på? Den står på manuellt som standard.

Sedan, då du är säker, så använd buggrapporteringsverktyget i Safari, beskriv problemet, och beskriv lösningen.

[ 22. Januari 2003, 10:05: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

I min Preferences står "Remove download list items" på manually.
Men det finns inget om attatchments.

Jag skickade in en bug-rapport till Apple på problemet.

Det är den funktionen jag menar ja, den ställs automatiskt på "manually" när du har slängt prefs filen.

Satt framför PC´n(!) på jobbet så jag hade glömt exakt vad det stod.

Då har jag rätt inställningar då.
Safari rullar på utan problem.

Stort tack för hjälpen Daniel x 2.

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 22:40

Trevligt att hitta en sån här trå då mitt Safari också har lagt av. Jag är ingen stor fan av bokmärken, så det gör inget om min två sparade försvinner..

1
Bevaka tråden