Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

250.000 inlägg på 99mac.com

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu passerar 99mac ytterligare en milstolpe - vi passerar en kvarts miljon inlägg i forumet. Jag kan utan att skämmas säga att det inte finns en större kunskapsbank inom Macintoshområdet på svenska.

Idag är det två år, fem månader och 14 dagar sedan vi sparkade igång 99mac.com och det känns jättekul att vi hittat så många Macintoshintresserade som tillsammans utgör vår numera jättelika community.

Vi hade 200.000 inlägg veckan efter midsommar i år så en rent statistisk gissning säger att vi når 300.000 lagom till MacWorld Expo San Francisco. Säger någon emot?

  • Avstängd
  • 2003-10-18 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Just nu passerar 99mac ytterligare en milstolpe - vi passerar en kvarts miljon inlägg i forumet. Jag kan utan att skämmas säga att det inte finns en större kunskapsbank inom Macintoshområdet på svenska.

Idag är det två år, fem månader och 14 dagar sedan vi sparkade igång 99mac.com och det känns jättekul att vi hittat så många Macintoshintresserade som tillsammans utgör vår numera jättelika community.

Vi hade 200.000 inlägg veckan efter midsommar i år så en rent statistisk gissning säger att vi når 300.000 lagom till MacWorld Expo San Francisco. Säger någon emot?

Jag har försökt dra ner på inlägg i Livsstil så att inte kostnaderna blir för höga om det är fler som gör så så kanske det drar ut på tiden.
Men att komma till 300.000 är väl inte så bråttom

50.000 inlägg i våra Macrelaterade forum välkomnar jag med öppna armar. Lika många inlägg om vilka neonfärger som var coolast på 80-talet är jag inte lika pigg på.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 19:10

Trevlig, nu undrar jag bara vem som gjorde det..?

Jag lyckades pricka 250'-inlägget, men jag gjorde inlägget i Livsstil, så Björnström säger att jag inte kvalificerade mig för att vinna iPoden.

Nåja, åtminstone första hälften av ovanstående är sant.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-10-18 23:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Idag är det två år, fem månader och 14 dagar sedan vi sparkade igång 99mac.com och det känns jättekul att vi hittat så många Macintoshintresserade som tillsammans utgör vår numera jättelika community.
[/B]

Jaså, det är bara drygt två år sedan det startade. Jag trodde att 99mac.com alltid funnits därute i det stora intet och bidragit med värdefulla kunskaper till oss mindre vetande.

Det är i alla fall en stor förmån att få ta del av allt detta goda. 99mac.com har en given plats i Fantomens skattkammare. Tack alla som bidrar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-18 23:55

Kul att det går bra för er !
Jag håller tummarna att 99mac.com kommer finnas hur länge som helst.
Många har uppstått och försvunnit.
Men jag känner på mej att det är ett bra gäng bakom 99mac.com som kommer att betyda mycket för oss alla macanvändare med tiden. Forsätt så och jag stöder er !:D

275.000 inlägg idag?

Det borde innebära 300.000 lagom till nyårsafton om diskussionerna håller på i samma takt.

Nyss var det 275 001 inlägg.
Nu är det 275 002...

Edit:

Fel, 275003...

  • Medlem
  • 2003-11-26 12:05

Räknas inläggen i Livsstil? Det är för övrigt det bästa med 99mac - och då är ändå allt det övriga mycket, mycket bra!!:)

1
Bevaka tråden