Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern skärm och mbp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-06-11 14:36

Har en samsung 27" monitor kopplad till min mbp (mid 2014, tror jag) och ibland så tappar den kontakten mellan dator och skärmen dvs skärmen blir svart och söker efter hdmi signalen igen. Detta sker oftast när jag ser på film eller spelar nått spel. Skärmen funkar på andra datorer och har testat ny hdmi, dvi-porten samt Thunderbolt adapter men samma problem.

Har även återställt osx på datorn men inget har hjälpt.

vad är det för skärm (modellbeteckning)?
är det en macbook pro med hdmi utgång (modellbeteckning)?
är det en hdmi till dvi adapter du testat? det var längesen en macbook pro hade en dvi port.
thunferboltadaptern, är det en original apple?
vilken version av os x har du?

Ursprungligen av iTact:

Har en samsung 27" monitor kopplad till min mbp (mid 2014, tror jag) och ibland så tappar den kontakten mellan dator och skärmen dvs skärmen blir svart och söker efter hdmi signalen igen. Detta sker oftast när jag ser på film eller spelar nått spel. Skärmen funkar på andra datorer och har testat ny hdmi, dvi-porten samt Thunderbolt adapter men samma problem.

Har även återställt osx på datorn men inget har hjälpt.

Kända problem fram till dec 2013. Men om du har en 2014 stämmer det ju inte in på din.
https://www.apple.com/se/support/macbookpro-v...

(Använd verktyget Kontrollera din rätt till service på Apple-supportens webbplats för att ta reda på om din MacBook Pro-modell är med i listan över berörda modeller.)

• Medlem
  • 2016-06-12 14:35

verkar vara skärmen som strula trots allt. tappar anslutning även till en PC.

tack för att ni tog er tid och svarade.

1
Bevaka tråden