Har funderat på en sak ett tag, speciellt sedan den nya "Klocka"-appen kom i iOS 10.
Låt säga att jag vill snooza en gång eller två på morgonen, men sedan bestämmer mig för att gå upp mellan snoozningarna, då måste jag vänta tills larmet ringer igen innan jag kan stänga av det för dagen. Har ett larm som ringer varje vardag och vill att det skall fortsätta vara så. Men om jag vill stänga av larmet medan den "räknar ner" så går inte det att göra. Jag kan visserligen gå in i klockappen och stänga av larmet manuellt, men då stängs det av för alla dagar. Vore det inte bättre med en "stäng av för idag"-knapp?
Ibland vaknar jag innan klockan ringer, då vill jag inte att den skall ligga och ringa så att barnen vaknar medan jag dricker mitt morgonkaffe eller tar en dusch. Men stänger jag då av larmet helt finns risk att jag missar aktivera den igen och riskerar således att försova mig dagen efter.
Jag vet att det är ett trivialt problem, men en förenkling av detta verkar ganska lätt att applicera. Jag gillar sovpåminnelser och allt som tillkommit i iOS 10, men det känns inte riktigt bra än. Det känns inte "färdigt". Någon som håller med?