Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka Macforum deltar du i?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac passerade 250.000 inlägg i vårt forum under helgen. Nu undrar vi vilka andra Macforum du deltar i?

Kort och gott:

Vilka andra Macforum skriver du minst fem inlägg i månaden i?

(vi tycker det är viktigt att delta i diskussionerna - inte bara läsa)

Kommentera gärna själva omröstningen.

- Ger den missvisande resultat?
- Varför är du inte delaktig i diskussioner?
- Varför väljer du dom forum du kryssat i?

- På vilka sätt skiljer dom sig åt?

Faktiskt en intressant fråga. Själv så deltar jag inte i några diskussioner på 99mac, jag läser oftast inte heller några för den delen. Tyvärr så har jag inte tid eller råd att delta i dessa diskussioner. Troligtvis kommer resultatet bli väldigt snedvridet på grund av att de som inte deltar inte vill vara med och rösta. Resultatet kommer troligtvis också bli fel på grund av att man nog bara deltar i diskussioner på en sida i taget.

Jag läste föresten en artikel för några månader sedan om att det bara var bara några få procent som skrev inlägg, de flesta besökarna läste bara inläggen (det var så länge sedan att jag inte mins var jag läste det). Det borde väl du kunna ta reda på i server loggarna Björnström?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-19 13:53

Den ger ett missvisande resultat. Jag kryssade i 99mac och HMC. Ändå har HMC 0%?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Den ger ett missvisande resultat. Jag kryssade i 99mac och HMC. Ändå har HMC 0%?

Japp, dessvärre är det en bugg i den aktuella versionen av vBulletin, vilket gör att flervalsomröstningar inte fungerar. Resultatet av denna omröstning är därför helt felaktig, tyvärr.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Kommentera gärna själva omröstningen.

- Ger den missvisande resultat?
- Varför är du inte delaktig i diskussioner?
- Varför väljer du dom forum du kryssat i?

- På vilka sätt skiljer dom sig åt?

jag gillar faktiskt frågan "- Varför är du inte delaktig i diskussioner?".
Martin bjuder in till en diskussion, men om man inte är delaktig i diskussioner så skriver man ju inget...

jag skriver inlägg endast på 99mac forum, men det finns ett par andra som lockar mig lite just nu, och det är forum för Cubase och Nuendo.
jag får se hur det blir med den biten...

M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Japp, dessvärre är det en bugg i den aktuella versionen av vBulletin, vilket gör att flervalsomröstningar inte fungerar. Resultatet av denna omröstning är därför helt felaktig, tyvärr.

/M

Är det så? Ajdå. Dags att uppdatera kanske?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-19 22:06

Jag deltar i diskussioner för jag har hållit på med Mac i så många år och delar gärna av mej mina erfarenheter gratis.
Det kommer upp så många frågor varje dag och med mån av tid försöker jag hjälpa svara frågorna. Men också ställer jag några frågor ibland av er. Det är ju det fina med 99mac.com

  • Medlem
  • 2003-10-19 23:15

Inga utrikiska alternativ? Spymac?

När det gäller mac så är det nästan bara 99mac för min del. Jag vet inte om det är "bäst" (speciellt eftersom jag inte är så aktiv på nåt av de andra) men det fungerar. Att ägna sig åt diskussioner i samma ämne på flera ställen funkar inte.

När jag hinner och ingen annan svarat så skriver jag men det blir inga 5 per månad...om man inte får lägga ihop macnytt och 99mac, då kanske

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
När det gäller mac så är det nästan bara 99mac för min del. Jag vet inte om det är "bäst" (speciellt eftersom jag inte är så aktiv på nåt av de andra) men det fungerar. Att ägna sig åt diskussioner i samma ämne på flera ställen funkar inte.

Jag har kollat runt, 99mac är bäst.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Jag har kollat runt, 99mac är bäst.

Jag har också kollat, och kommit fram till nå't helt annat:D

Skämt åsido, ska den här undersökningen ha något som helst värde, kan man inte fråga "vilka andra forum skriver du inlägg på" och ha med 99mac som svarsalternativ. Det är ju inte "ett annat forum" ...

Sedan har vi ju buggen också ...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-10-24 12:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nils Holmlöv
Jag har också kollat, och kommit fram till nå't helt annat:D

Skämt åsido, ska den här undersökningen ha något som helst värde, kan man inte fråga "vilka andra forum skriver du inlägg på" och ha med 99mac som svarsalternativ. Det är ju inte "ett annat forum" ...

Sedan har vi ju buggen också ...

Buggen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ariel
Buggen?

Läs vad Martin Belak skrev

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-10-24 15:45

LAFCPUG.org
2-pop.com (FCP och DVDSP)
Apples support forum FCP och DVDSP

och ibland 99mac

Jag läser och deltar till en viss del i diskussionerna på 99mac och AppleInsider. Jag funderar på att engagera mig vid svenska Macworld också.

Jag röstade bara på 99mac, men får vara ärlig och säga att jag inte skriver fem innläg här i månaden (denna betingelsen så jag dock tyvär först efter att jag hade röstat). Jag skriver dock mycket oftare på macnyt.dk
Dessa fora är så klart mina favoritter, och även om jag också läser andra, då har jag alldrig skrevit annanstanns än på dessa.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Malmqvist
Jag funderar på att engagera mig vid svenska Macworld också.

Du är naturligtvis väldigt välkommen när helst du har lust.

Tack så mycket! Jag har redan ett konto hos er men jag bidrar inte så mycket i form av egna inlägg ännu. Håll utkik efter Kermit, det är jag!

Naturligtvis kryssar alla i 99mac, eftersom alla som röstar uppenbarligen har ett konto här. Därför ska man nog helt ignorera 99macs resultat, faktiskt.

Det är många som besöker forumen men inte lika många som skriver. Frågan gällde: på vilka forum skriver du 5 inlägg i månaden. Jag tycker svaren ligger ungefär i nivå med totala antalet nya inlägg i respektive forum.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Det är många som besöker forumen men inte lika många som skriver. Frågan gällde: på vilka forum skriver du 5 inlägg i månaden. Jag tycker svaren ligger ungefär i nivå med totala antalet nya inlägg i respektive forum.

När jag skrev i den här tråden dubbelkollade jag, och jag är 99,9 på att det då stod "vilka andra forum ...". Har någon ändrat frågan?

Annars blir ju mitt första inlägg i den här tråden ganska knäppt, och det brukar ju "vän av ordning" vara snabb att påpeka.:D

Om någon ändrar på en tråd så står det "ändrat av..." med liten text så tyvärr...den har nog varit sådär hela tiden:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Om någon ändrar på en tråd så står det "ändrat av..." med liten text så tyvärr...den har nog varit sådär hela tiden:

Det där gäller ju för inlägg, eller hur? Inte för frågan som sådan.

Strunt samma, det är möjligt att jag faktiskt såg fel.

Någon är förvirrad här... Är det jag eller Nils?

Eller finns det två frågor?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-28 21:51

1 styck på webForum. Får jag gissa på Petra?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag tycker svaren ligger ungefär i nivå med totala antalet nya inlägg i respektive forum.

Tillåt mig tvivla. Jag valde fler alternativ, men bara 99mac registrerades (vad jag kunde se). Det gör mig lite tveksam till hur pålitligt resultatet är...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-03 04:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nils Holmlöv
När jag skrev i den här tråden dubbelkollade jag, och jag är 99,9 på att det då stod "vilka andra forum ...". Har någon ändrat frågan?

Frågan till omröstningen lyder:
>På vilka Macforum skriver du minst 5 inlägg i månaden?

Men i Martins egna inledande inlägg står det:
>99mac passerade 250.000 inlägg i vårt forum under helgen. Nu undrar vi vilka andra Macforum du deltar i?

Så alla har rätt

Jag röstade inte, för mitt huvudsakliga forum fanns inte med. MacSverige är nämligen ett forum, dock inte ett webb-sådant (ännu).

/ Terhi - som borde sova nu.

jag är mycket på macrumors.com forum.

1
Bevaka tråden