Hej
Har ett väldigt irriterande problem. Jag använder Google maps där jag gör egna kartor med olika punkter. Detta för att sedan när man sitter i bilen kunna klicka på den punkt man ska till och direkt navigera dit utan att behöva hålla med anteckningar över adresser osv samt att man får en bra överblick.
Det senaste har Google maps börjat ge mig felmeddelande när man tycker på en utlagd punkt på kartan. "kontrollera nätverksanslutningen och försök igen" (se bild).
Jag har internetuppkoppling vilket kontrolleras via Safari på andra webbplatser. Har ingen betydelse om jag är ansluten via 4G, 3G eller WiFi.
Enheterna jag provar på är iPhone 6s med senaste uppdateringen både av iOS samt Google Maps. Samma gäller för den andra enheten som är en iPad Air 2.
Om jag gör en reset av appen dvs kör rensa cache (rensa programdata i Svenska versionen av Maps) så får jag logga in på nytt och öppna kartan. Då funkar det att klicka på en punkt och navigera dit men när jag sedan ska tycka på en annan så återkommer felmeddelandet.
Har googlat och letat men hittar inget mer matnyttigt än att rensa cache vilket inte fungerar...
Kan någon här inne har en lösning?