Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera iPhone 7 från UK

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Någon som tänker göra detta? Priserna på 6s väl ju väldigt förmånliga just nu pga. kursen. Verkar vara vara minst 1000:- lappen billigare. Kollar man på en 6S Plus 128GB så kostar den 10790 i Sverige men Ca 9000 i UK om man översätter kursen eller har jag missat nått

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Hej!
Någon som tänker göra detta? Priserna på 6s väl ju väldigt förmånliga just nu pga. kursen. Verkar vara vara minst 1000:- lappen billigare. Kollar man på en 6S Plus 128GB så kostar den 10790 i Sverige men Ca 9000 i UK om man översätter kursen eller har jag missat nått

Tänkt på att det tillkommer avgifter för Borderlinx eller motsvarande. Köpte min 6s Plus förra året från UK och förutom telefonen så tillkom 38 pund till Borderlinx.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Tänkt på att det tillkommer avgifter för Borderlinx eller motsvarande. Köpte min 6s Plus förra året från UK och förutom telefonen så tillkom 38 pund till Borderlinx.

Jo jag vet, fast det borde ändå bli billigare + att man troligtvis får den innan den släpps i Sverige, sist tog det väl bara någon månad iof.

• Medlem
  • 2016-09-05 22:13

Mycket intressant! iPhone 6S Plus 64 GB för bara 8000 kr. Storbritannien har ju inte gått ur EU än, så det blir ju ingen mer moms. Blir kanske en beställning därifrån då, men man får väga fördelarna mot nackdelarna, (man förlorar ju exempelvis skyddet från konsumentköplagen).

Hoppas dom inte göra någon prisjustering bara när de nya lurarna kommer...

• Medlem
  • 2016-09-05 22:24

Hoppas dom inte göra någon prisjustering bara när de nya lurarna kommer...

Ja... Jag är lite orolig att de ändrar priserna nu när 16 GB-modellen försvinner men troligtvis så blir det ingen ändring, hoppas vi. Vi får hålla tummarna!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-05 22:36
Ursprungligen av WiFi:

Ja... Jag är lite orolig att de ändrar priserna nu när 16 GB-modellen försvinner men troligtvis så blir det ingen ändring, hoppas vi. Vi får hålla tummarna!

Det kommer säkert bli prisjustering, pundet har sjunkit sedan brittiska priserna sattes senast. Så om man är ute efter en iPhone 6S från England är det en svår avvägning om man ska köpa nu eller vänta till efter släppet av 7:an. Priset på 6S kommer justeras neråt eftersom det blir förra generationens modell samtidigt som priset i pund troligen justeras uppåt.

Det tillkommer även laddare som passar, bara några hundralappar men en kostnad i alla fall.

• Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-06 10:43

Jo jag vet, fast det borde ändå bli billigare + att man troligtvis får den innan den släpps i Sverige, sist tog det väl bara någon månad iof.

Någon månad?

En vecka senare.

Ursprungligen av zinned:

Någon månad?

En vecka senare.

Ja isf känns det ju kanske inte värt besväret.

Har en halvt relaterad fråga. Åker över till San francisco imorgon. Med lite tur hinner iPhone 7 släppas medan jag är där (åker hem 20:de). Hat hört att det är olika modeller som säljs i USA och Sverige, så googlade lite tidigare idag. Jag använde iPhone 6S som mall och kom fram till att två modellnummer fanns i USA. En med en massa olika operatörer, en med lite färre. Den med färre operatörer var samma som säljs i Sverige.
Till frågan. Det jag tänker mest på är frekvensbanden för 4G. Jag jämförde vilka som fanns för de olika modellnumren och kom fram till att det var samma, med ett undantag. Den första hade ett frekvensband mer än den andra. Ytterligare googling gav resultatet att det var ett band som inte använd i Sverige. Tror det var 2300Mhz. Det borde alltså vara lugnt att köpa en iPhone 7 i USA om den är tillgänglig då?

Har fått blandade besked gällande garantin också. En del säger worldwide, andra inte. Någon som vet mer?

Förlåt för att jag gick bort lite från topic!

And so it begins.....

Ursprungligen av pmarriott:

And so it begins.....

It's That Time Of The Year...

• Medlem
  • Luleå
  • 2016-09-07 07:17
Ursprungligen av Weedberg:

Har fått blandade besked gällande garantin också. En del säger worldwide, andra inte. Någon som vet mer?

Förlåt för att jag gick bort lite från topic!

Senast jag hörde nåt om detta, vilket väl är drygt ett år sedan, så har Apple INTE världsgaranti på telefonerna. På datorer och (jag tror) iPads är det världsgaranti men inte telefonen.

Däremot är det "EU-garanti", så om man köper en inom EU kan man ta den till sin trevliga Apple-säljare i Sverige och få hjälp "inom garanti".

Detta kan förstås ha ändrats sen dess...

Ursprungligen av json:

Senast jag hörde nåt om detta, vilket väl är drygt ett år sedan, så har Apple INTE världsgaranti på telefonerna. På datorer och (jag tror) iPads är det världsgaranti men inte telefonen.

Däremot är det "EU-garanti", så om man köper en inom EU kan man ta den till sin trevliga Apple-säljare i Sverige och få hjälp "inom garanti".

Detta kan förstås ha ändrats sen dess...

Sorry för sent svar, läste det men satt på en flygplats och skulle snart boarda.
Anyhow, jag hade fått samma information, med vissa undantag. En del sa världsgaranti, men de flesta sa EU, eller inrikes.

Idag gick jag in till Apple Union Square och frågade. De om någon borde ha bra koll. Jag var beredd på ett nej, men jag fick höra att det var internationell garanti av två anställda. Bara att traska in i en Apple store eller auktoriserad verkstad för att få hjälp, "they will help with anything within the one year limited warranty".
Det verkar vara världsgaranti alltså.

Dock går jag misste om skyddet från konsumentköpslagen antar jag.

Tack ändå för svaret!

1
Bevaka tråden