Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2016-09-15 17:39
Ursprungligen av Ero:

Kan vara bra att specificera vart du beställde osv

Jag ber om utsäkt om jag var otydlig, Jag tänkte över huvudtaget, om folk fått mail ftån apple till vilken tid man ska hämta din lur imorgon och då på Apple Store, jag har beställt en iphone 7 svart 128 gb och som sagt inte hört ett ljud efter det. Detta är första gången jag beställer en telefon via apple.se med upp hämtning i butik, tidigare har jag köat utanför en butik. så jag vet inte riktigt när man får mail om vilken tid msn ska hämta den ovh när det ska komma...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-15 17:43

Telia är ena jäkla pungråttor,!!!!
Bokade och var klar 3 min efter dom släppte telefon , en gagasvart 256 ,kontant betalning... fick svar att leverans skulle ske den 16/9...nu fick jag ett sms om att dom inte fått leverans på den och vet inte nät men dom skulle skicka ett nytt sms när den kommit in igen

Ursprungligen av querto:

Telia är ena jäkla pungråttor,!!!!
Bokade och var klar 3 min efter dom släppte telefon , en gagasvart 256 ,kontant betalning... fick svar att leverans skulle ske den 16/9...nu fick jag ett sms om att dom inte fått leverans på den och vet inte nät men dom skulle skicka ett nytt sms när den kommit in igen

Kom smset precis nu eller tidigare idag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-15 17:45
Ursprungligen av kafferast:

Kom smset precis nu eller tidigare idag?

Kom vid 16.30

Ursprungligen av @ndreas:

Ingen som beställt iPhone 7 cash från Apple Store? Bara massa abonnemang här, verkar det som

Jodo, en iPhone 7 32 GB svart + ett svart läderskal

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Ni som förbeställt till lägre priset och fått försenings-smset, vilken färg har ni? (Gissar på svart)

Gagatsvart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-15 17:52
Ursprungligen av querto:

Telia är ena jäkla pungråttor,!!!!
Bokade och var klar 3 min efter dom släppte telefon , en gagasvart 256 ,kontant betalning... fick svar att leverans skulle ske den 16/9...nu fick jag ett sms om att dom inte fått leverans på den och vet inte nät men dom skulle skicka ett nytt sms när den kommit in igen

Inte fått det lägre priset , ingen bindningstid eller nått sånt heller på min beställning

Ursprungligen av querto:

Telia är ena jäkla pungråttor,!!!!
Bokade och var klar 3 min efter dom släppte telefon , en gagasvart 256 ,kontant betalning... fick svar att leverans skulle ske den 16/9...nu fick jag ett sms om att dom inte fått leverans på den och vet inte nät men dom skulle skicka ett nytt sms när den kommit in igen

Samma scenario för mig.
Finns en tråd på Telias hemsida där vi skriver om det, och alla som fått detta sms har lagt tidig order med pris utan moms. Så det hänger garanterat ihop med det.

Ursprungligen av querto:

Inte fått det lägre priset , ingen bindningstid eller nått sånt heller på min beställning

Ok, jag tolkade fel. Trodde du köpt till det lägre priset.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-09-15 17:58

Enligt företagssupporten på Telia (90400) så kan man inte börja kolla orderstatus via http://www.telia.se/leverans förrän imorgon.

Borde ju ändå få komma till någon slags statussida, och inte bara få ett felmeddelande: "Vi kunde inte identifiera dig mot din order".

Fast jag gissar att han inte orkade svara på frågor om iPhone och bara sa "imorgon" som standardsvar när jag nämde att jag ville se status på min beställning gällande iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-15 18:01
Ursprungligen av tmjonasson:

Samma scenario för mig.
Finns en tråd på Telias hemsida där vi skriver om det, och alla som fått detta sms har lagt tidig order med pris utan moms. Så det hänger garanterat ihop med det.

Länk?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-15 18:11
Ursprungligen av querto:

Länk?

Här

Hoppfulla nyheter till er som beställt av Telia och fått leveransdatum 16/9 men inte fått något sms om att den är påväg.

Enligt Telia så var min svarta 7 128gb "på plock" och den kommer komma till mitt postombud imorgon.

Håller tummarna!

Fortfarande ingen som fått info från Telenor? Fick precis svaret att min inte är plockad ännu.

Svart 7 Plus 128GB beställd via hemsidan 09.02.

Ursprungligen av tmjonasson:

Samma scenario för mig.
Finns en tråd på Telias hemsida där vi skriver om det, och alla som fått detta sms har lagt tidig order med pris utan moms. Så det hänger garanterat ihop med det.

Jag tror inte att det hänger ihop med momsmissen, jag har fått ett SMS om att min telefon finns att hämta från klockan 8 i morgon i min Teliabutik . Jag har också fått mailet om att de står för missen med momsen.

Ursprungligen av querto:

Telia är ena jäkla pungråttor,!!!!
Bokade och var klar 3 min efter dom släppte telefon , en gagasvart 256 ,kontant betalning... fick svar att leverans skulle ske den 16/9...nu fick jag ett sms om att dom inte fått leverans på den och vet inte nät men dom skulle skicka ett nytt sms när den kommit in igen

Jag tror nog att pungråttorna sitter hos Apple...

Min Apple Store order är nu överlämnad åt UPS som dock inte hämtat upp den så får väl se om sen flyga hit under natten.
Har ingen bra erfarenhet av UPS

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 19:16
Ursprungligen av Kivrennac:

Fortfarande ingen som fått info från Telenor? Fick precis svaret att min inte är plockad ännu.

Svart 7 Plus 128GB beställd via hemsidan 09.02.

Har inte hört något men kollar jag Postnords app så är mitt paket på väg. Svart 128 gb 7

Ursprungligen av Niqros:

Har inte hört något men kollar jag Postnords app så är mitt paket på väg. Svart 128 gb 7

Då lär nog min inte dyka upp imorgon, tomt i Postnords app...

För telenor kunder
Jag har kollat på min hemsida under abonnemang "410:-, t.o.m. 2018-10-02, Telenor Change: Ja" som ser ut att det kommer antagligen 2016-10-03.
Hoppas att min teori är fel.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att det hänger ihop med momsmissen, jag har fått ett SMS om att min telefon finns att hämta från klockan 8 i morgon i min Teliabutik . Jag har också fått mailet om att de står för missen med momsen.

Samma för mig. Kom precis sms hämtar i butik imorgon till det lägre priset. Svart 7 128GB

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-09-15 19:40

Jag bokade två.
En 7+ Mattsvart 32GB
En 7 Rosé 32GB.

Fått ett SMS om att en telefon är försenad.
Fått ett SMS om att en kan hämtas imorgon.
Jag antar att det är den lilla som kan hämtas tyvärr. Det är sambons.

Aja får hoppas det går undan.
Båda är köpta utan moms.

Ursprungligen av Suwdiah:

För telenor kunder
Jag har kollat på min hemsida under abonnemang "410:-, t.o.m. 2018-10-02, Telenor Change: Ja" som ser ut att det kommer antagligen 2016-10-03.
Hoppas att min teori är fel.

Så står det på min också, samma datum. Tror (hoppas) dock det beror på att 2016-10-02 går Change ut för min 6 Plus. Har inte bokat 7:an genom att nyttja Change.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 19:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att det hänger ihop med momsmissen, jag har fått ett SMS om att min telefon finns att hämta från klockan 8 i morgon i min Teliabutik . Jag har också fått mailet om att de står för missen med momsen.

Det kan jag säga att det gör det inte.

Jag fick precis ett samtal från en trevlig tös på Telia som sa att min telefon fanns i butiken och väntade på mig, gick bra att hämta från kl 8 imorgon bitti. Då sa hon att om jag kommer på morgonen så bjuder de på frukost Det blir lite svårt på morgonen, sa jag, men kanske på lunchen. Helt ok, då kommer vi bjuda på lunch istället

Trevligt! Få sin telefon med 25% rabatt och dessutom bli bjuden på lunch

Ursprungligen av zinned:

Det kan jag säga att det gör det inte.

Jag fick precis ett samtal från en trevlig tös på Telia som sa att min telefon fanns i butiken och väntade på mig, gick bra att hämta från kl 8 imorgon bitti. Då sa hon att om jag kommer på morgonen så bjuder de på frukost Det blir lite svårt på morgonen, sa jag, men kanske på lunchen. Helt ok, då kommer vi bjuda på lunch istället

Trevligt! Få sin telefon med 25% rabatt och dessutom bli bjuden på lunch

20% rabatt... inte 25%

Ursprungligen av zinned:

Jag. Samma beställning som du och fick också infon som nedanstående. Inga problem, bara hämta på fredag eller lördag.

Urk! Jag som beställt på firman. Kan inte tillgodogöra mig momsmissen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att det hänger ihop med momsmissen, jag har fått ett SMS om att min telefon finns att hämta från klockan 8 i morgon i min Teliabutik . Jag har också fått mailet om att de står för missen med momsen.

Du har nog helt rätt. Fått det bekräftat av flera nu, så man har säkert bara hamnat långt bak i kön av alla som köpt momsfritt.

Beställde en gagatsvart 7 plus 128 kl 09.05 direkt från Applestore 9/9, skickas 1-2 veckor med leverans 26:e september till 3:e oktober, nu ikväll reserverades beloppet på min bank och ordern uppdaterades till förbereder leverans, vad betyder det? Kan jag hoppas på tidigare datum än från 26:e?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2016-09-15 20:40
Ursprungligen av disktant:

Jodo, en iPhone 7 32 GB svart + ett svart läderskal

Jag med, en svart 7:a,128 GB men inte hört något mer än att apple behandlar min beställning... Jag valde tid att hämta telefonen kl 09.00... Ser mörkt ut med drygt 12h kvarr... Har ni hört mer?

Bevaka tråden