Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ryckarn34:

Nepp, tyvärr inte.

Vilken färg/minne?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Vilken färg/minne?

Det gäller 128gb svart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-12 15:39

Ok nu ska jag tipsa om en grej som mycket få pratat om här vilket gjorde att jag fick 2 stycken 7 plus JB över disk i tisdags.

Elgiganten får i särklass flest telefoner. Om du söker på din modell på deras hemsida och sedan kontrollerar lagerstatus i varuhus så kommer du hitta din modell någonstans i närheten ganska snabbt om du kollar ofta.

Jag tröttnade efter 2 månaders väntan från tre. Avbröt min order och förlängde hos tre ist och fick mina över disk direkt. Det sjuka? Elgiganten hade bättre abonomang hos tre än vad tre själva har, så nu fick jag även 50 GB i månaden ist för 30 GB samt billigare i månaden.

Håll utkik på Elgiganten gott folk. Lycka till!

Tänkte bara slänga in ett tips här om någon besöker USA

Jag var nyligen i New York och bestämde mig för att slå till på en iPhone 7 - lyckligtvis ville jag ha 7:an och inte plus då de fortfarande är väldigt svåra att få tag i även på Apple Store i New York.

De säljer numera sk "sim-free" vilket betyder olåsta telefoner - slog till på en svart iPhone 7 128Gb och fick den för ca 1000:- billigare än i Sverige, men såg att jag fått "Model A1660" bad då att få byta till "Model A1778" eftersom den enligt länken nedan ska ha stöd för de svenska LTE-banden:

http://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-7-iph...

Det var inga problem och nu när jag är hemma i Sverige och testar telefonen så har jag 4G med Telia

Allting verkar fungerar utan problem

Ursprungligen av Pulver:

Tänkte bara slänga in ett tips här om någon besöker USA
De säljer numera sk "sim-free" vilket betyder olåsta telefoner - slog till på en svart iPhone 7 128Gb och fick den för ca 1000:- billigare än i Sverige, men såg att jag fått "Model A1660" bad då att få byta till "Model A1778" eftersom den enligt länken nedan ska ha stöd för de svenska LTE-banden:

http://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-7-iph...

Grattis! Båda modellerna fungerar dock i Sverige, och jämför man listan på Apple.com är banden som stöds identiska. Mer detaljerad info om skillnader tas upp här:

https://www.techwalls.com/iphone-7-plus-model...

Ah, OK - kändes dock tryggare med A1778 eftersom den hade de svenska opertörerna listade

Vilken modell är det som säljs i Sverige ?

Ursprungligen av Pulver:

Ah, OK - kändes dock tryggare med A1778 eftersom den hade de svenska opertörerna listade

Vilken modell är det som säljs i Sverige ?

Det förstår jag. Det är 1778 som säljs här, men Apple Store har andra modeller i lager också för evt. internationella kunder.

  • Medlem
  • 2016-11-13 07:41
Ursprungligen av Lovan:

Fick meddelande idag att min 7+ Rosa 256 Gb ska levereras imorgon från Telia
Beställde den 6 okt.

...trodde jag. Fick ett sms om att de ändrat datum till 27 dec igen

Halebop beställd 13/9 plus 128 GB rosa

fick nu på morron sms från Halebop (i morron 9 v sen beställning)
8.15
Hejbop! Nu har vi lämnat dina varor till Posten. Dina saker är på väg. Tip top - Halebop.

Så om tre dar borde jag få min iPhone 7 plus 128 rosegold ?

Ursprungligen av Joooonis:

Ja du Halebop verkar inte riktigt helt bra..
I chatten igår så sa dom att en stor leverans kommer i veckan och att dom ska kunna skicka min telefon i veckan..

Ringde till säljsupporten idag och där är dom inte alls lika säkra...

Hört nåt nytt?

Ursprungligen av Nisse01:

Hört nåt nytt?

Jag valde att avbryta min beställning. Då Halebop kom med olika besked varje gång..

Köpte en jetblack 128Gb kontant idag! På Netonnet ..
Så jag gjorde som dom nämde här ovanför köpa en kontant istället

Ursprungligen av Joooonis:

Jag valde att avbryta min beställning. Då Halebop kom med olika besked varje gång..

Köpte en jetblack 128Gb kontant idag! På Netonnet ..
Så jag gjorde som dom nämde här ovanför köpa en kontant istället

OK. Till ett högre pris då, eller?

Ursprungligen av Nisse01:

OK. Till ett högre pris då, eller?

8590kr kostade den :).

Skulle betalat allt som allt under bindningstiden (i två år) 14856 kr

Har ett helt okej abonnemang från Halebop nu rubbet stor med fria samtal och sms samt så la dom till 20Gb surf då jag tycker 12Gb är i de minsta laget.. Och det kostar mig 369kr i månaden..

Men ska se över olika abbonemang nu tänkte jag då jag är obunden i Halebop och fruktansvärt besviken över deras hantering av detta..

Ursprungligen av Joooonis:

8590kr kostade den :).

Skulle betalat allt som allt under bindningstiden (i två år) 14856 kr

Har ett helt okej abonnemang från Halebop nu rubbet stor med fria samtal och sms samt så la dom till 20Gb surf då jag tycker 12Gb är i de minsta laget.. Och det kostar mig 369kr i månaden..

Men ska se över olika abbonemang nu tänkte jag då jag är obunden i Halebop och fruktansvärt besviken över deras hantering av detta..

Ok. Kul att du fått en till slut! Får se om min dyker upp i nån butik, kanske jag köper där istället. Får inget studentabonnemang då tyvärr men kanske är värt för att slippa vänta…

Annonser ska ligga under Marknad, inte i forumet.

Ursprungligen av ryckarn34:

Det gäller 128gb svart

Något nytt?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Något nytt?

Japp, faktiskt.

Gick in för att kika på min order, förväntade mig inte något. Men nu är den tydligen skickad så jag lär få den imorrn
Hoppas ni andra får era snart

Tack för mig.

  • Medlem
  • 2016-11-15 21:41

nu har min beställning på en 7+ 128gb silver från telia flyttats från den 29/12 till den 20/12.... det är bra antar jag, man får ju hoppas att den kommer innan jul

  • Medlem
  • 2016-11-15 23:18

Information till Er som sitter och väntar. Jag beställde en 7 plus Jetblack 128G den 9/9 kl 10.35 från Telia. Fick den idag.

Ursprungligen av Sveka:

Information till Er som sitter och väntar. Jag beställde en 7 plus Jetblack 128G den 9/9 kl 10.35 från Telia. Fick den idag.

Tack för infon! Väntar själv snällt på samma, 7 plus 128gb jetblack fast ifrån tele2, beställning gjort 9/9 kl 09.04 tror jag de va hoppas du blir nöjd o grattis!

  • Medlem
  • 2016-11-16 02:37

Väntar fortfarande på min 7+ JB 256GB från Telia. Prel.datum 5 dec T.T samt väntar på dumma AirPods också HAHA :S

Jag beställde min IPhone 7+ -28 GB gagatsvart den 9/9 hos tre. Jag ska hämta ut den idag. Så alla som väntar nu borde det hända saker. Ha en toppen dag.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-11-16 10:53
Ursprungligen av Joooonis:

8590kr kostade den :).

Skulle betalat allt som allt under bindningstiden (i två år) 14856 kr

Har ett helt okej abonnemang från Halebop nu rubbet stor med fria samtal och sms samt så la dom till 20Gb surf då jag tycker 12Gb är i de minsta laget.. Och det kostar mig 369kr i månaden..

Men ska se över olika abbonemang nu tänkte jag då jag är obunden i Halebop och fruktansvärt besviken över deras hantering av detta..

Varför köpte du den in med Halebop av Netonnet då? (Förutsatt att du är nöjd med Halebop förutom deras iPhone 7-hantering). Då hade du ju betalat 6340:- för telefonen istället.

Ursprungligen av CEk:

Varför köpte du den in med Halebop av Netonnet då? (Förutsatt att du är nöjd med Halebop förutom deras iPhone 7-hantering). Då hade du ju betalat 6340:- för telefonen istället.

För att jag har väntat på min JB sen dom släppte Iphone 7 och väntetiden är några veckor på Halebop.. Sen fick jag bra semesterersättning från jobbet så jag kände att jag kunde ta pengar därifrån och köpa en kontant

Jag har för mig att jag läst att vissa har problem med batteritid på iphone 7 plus. jag har det nämligen. med moderat nyttjande är jag nere på 10-20% efter en dag

Ursprungligen av el gringo:

Jag har för mig att jag läst att vissa har problem med batteritid på iphone 7 plus. jag har det nämligen. med moderat nyttjande är jag nere på 10-20% efter en dag

Precis som när du kom i puberteten så gäller samma regel här...

Sluta pilla på den hela tiden så håller den längre ?

Min är slut på en dag om jag pillar på den och det kan jag ju inte låta bli. Den finns ju där hela tiden.

Men när barnen kräver lite uppmärksamhet så har jag ofta 50-55% kvar vid 22-tiden på kvällen

Nu kommer jag från android sen hela mitt liv typ.. men jag tycker batteritiden är grym. Har lätt 30% kvar vid 22-23 efter ganska tungt användande

Det här är ju jättekonstigt. Läser om folk här i tråden som beställt 7 plus via Telia och fortfarande väntar. Jag bokade min i Örebro 27e sept och fick den idag 16/11 (wiiii!!). Fast andra här har bokat tidigare än mig? Det är väl samma centrallager på allihopa?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-11-17 10:17
Ursprungligen av Joooonis:

För att jag har väntat på min JB sen dom släppte Iphone 7 och väntetiden är några veckor på Halebop.. Sen fick jag bra semesterersättning från jobbet så jag kände att jag kunde ta pengar därifrån och köpa en kontant

Jo, men du kan ju fortfarande köpa den kontant fast till ett subventionerat pris och nyttja rabatten som du får för att vara kund hos Halebop. Men det är ju dina pengar såklart!

Skit Tele2

Ursprungligen av thelars:

Det här är ju jättekonstigt. Läser om folk här i tråden som beställt 7 plus via Telia och fortfarande väntar. Jag bokade min i Örebro 27e sept och fick den idag 16/11 (wiiii!!). Fast andra här har bokat tidigare än mig? Det är väl samma centrallager på allihopa?

Tycker också att det är konstigt. Beställde min från 7+ svart den 9/9 från Tele2. Har ännu inte fått den, andra som som beställde efter 9/9 samma modell har fått.

Mycket konstigt!

Bevaka tråden