Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone backup bank id/swish

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Anta att man har en backup på sitt Icloud från tex en iphone 5s och nu vill uppgradera till iphone 7, undrar hur det funkar med appar men framför allt Bank ID och Swish måste man regga om dem eller är det bara trumma på som vanligt?

Tanken är i och för sig att ställa mobilen som ny, gäller samma där att man måste regga dessa på nytt?

Ursprungligen av Laserturken:

Hej
Anta att man har en backup på sitt Icloud från tex en iphone 5s och nu vill uppgradera till iphone 7, undrar hur det funkar med appar men framför allt Bank ID och Swish måste man regga om dem eller är det bara trumma på som vanligt?

Tanken är i och för sig att ställa mobilen som ny, gäller samma där att man måste regga dessa på nytt?

Bank-ID måste du regga som ny. Det behövde jag efter återställning nyligen, även fast jag lade in en backup.
Swish behövde jag inte regga igen.

Ursprungligen av Laserturken:

Hej
Anta att man har en backup på sitt Icloud från tex en iphone 5s och nu vill uppgradera till iphone 7, undrar hur det funkar med appar men framför allt Bank ID och Swish måste man regga om dem eller är det bara trumma på som vanligt?

Tanken är i och för sig att ställa mobilen som ny, gäller samma där att man måste regga dessa på nytt?

Swish måste du bara bekräfta med ditt mobila BankID, men du behöver inte göra något på internetbanken. Det behöver du som tidigare noterat med ditt mobila BankID.

Fint tackar så mycket, det var inte svårare än så.

1
Bevaka tråden