Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar kring storleken på iPhone Plus

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En fråga till er som lever dagligen med en iPhone Plus.
Har många gånger funderat på en Plus modell men till slut har det blivit den mindre modellen för jag är rädd att den är för stor och klumpig att ha med sig under dagen.
Hur känner ni som har en Plus modell om storleken på telefonen? Är den klumpig och tung att ha med sig?

Senast redigerat 2016-09-15 22:10
Ursprungligen av Niklas913:

En fråga till er som lever dagligen med en iPhone Plus.
Har många gånger funderat på en Plus modell men till slut har det blivit den mindre modellen för jag är rädd att den är för stor och klumpig att ha med sig under dagen.
Hur känner ni som har en Plus modell om storleken på telefonen? Är den klumpig och tung att ha med sig?

Jag bytte till plus när den kom och sedan till 6s plus (7 plus beställd) har inte ångrat mig en sekund, har själv inget problem att använda den med en hand heller. Batteritiden är grymt mkt bättre. Förvarar den i en Golla väska och känns inte alls att den är stor och klumpig att bära runt på, tror man vänjer sig ganska fort och nu känns 4,7 liten. Rekommenderas lätt.

Bästa storleken ever, kan verkligen inte byta "ner" mig. Jag har dock stora byxfickor, har man åtsittande jeans eller liknande kan det nog bli ganska jobbigt..

Man vänjer sig vääldigt fort, 2-3 dagar sen ser man inte att den är stor.

Jag har en 6s som privattelefon (framtill klockan 8 idag, då det blir en 7:) och en 6 Plus som jobbtelefon.

Jag är fortfarande inte van vid plusstorleken. I mitt fall beror det mest på att jag kör telefonen i "en-handsläge" mest hela tiden och då blir plus för stort. Se bilderna nedan, tummen når inte safari på plus.

Det är definitivt en personlig sak och det är, enligt mig, ingen större ide att fråga vad andra tycker.

Men om jag ska gissa utifrån mig så säger jag att:

Om du brukar använda två händer redan i dag så är det troligen lättare att gå över till plus

Om du är van att använda telefonen med en hand så tror jag att det finns en risk att du kommer att tycka att plus är för stort.

Däremot är storleken inget problem för att ta med sig telefonen kors och tvärs, det funkar bra till och med i vanliga jeansfickor.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-16 09:02

Jag bytte från 5S till 6S+ och var lite orolig för det med, det gick över på några minuter när jag fick den.

1
Bevaka tråden