Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isync miss

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-22 23:54

Idag raderade jag alla mina kontakter på min T39 för att senare synka den med min adressbok.
När jag nu kopplar ihop telefonen med datorn så vill den bara ändra på adressboken, alltså radera allt för att få det att se ut som på telefonen. Jag var för mig att det fanns en knapp i beta versionen där man kunde välja om man ville radera allt på enheten och ersätta med datorns info och tvärt om. Hur ska jag nu få in min adressbok på min telefon?

Kanske kan funka om du ´raderar´ den befintliga Bluetooth-kopplingen mellan dator och tfn och sedan ´börjar om´ från början. Dvs sök telefon etc. etc.
Då, om jag inte minns fel, får du en option för vad som skall göras vid den första synken.

Anders

• Medlem
  • International user
  • 2003-01-23 08:44

Workaround nr 2 (inte lika smidig som Anders dock):

Du kan försöka med att exportera alla kontakter till en fil och sen låta iSync tömma adressboken. Drar du sedan in kontakterna i adressboken så borde rimligtvis iSync vilja lägga till dem i telefonen vid nästa synk.

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 11:32
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: diddi:
Idag raderade jag alla mina kontakter på min T39 för att senare synka den med min adressbok.
När jag nu kopplar ihop telefonen med datorn så vill den bara ändra på adressboken, alltså radera allt för att få det att se ut som på telefonen. Jag var för mig att det fanns en knapp i beta versionen där man kunde välja om man ville radera allt på enheten och ersätta med datorns info och tvärt om. Hur ska jag nu få in min adressbok på min telefon?

Du menar "Återställ alla enheter"?
Den funktionen är nästan ett måste om du vill att det skall funkgera ordenligt. Kommnadot är lite missvisande. Vad den gör är att den raderar all info på alla enheter utom den du vill ha som referens, i nästan alla fall Adressboken.
Jag hade problem med min T39:a att den skrev tillbaka taskigt formaterade telefonnummer. Efter "Återställ..." fungerar det dock utmärkt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-23 14:05

Jag gjorde som du sa Schuckert, men nu har jag dubbletter av alla kontakter båda på telefonen och i adressboken.
Hur kan det blivit så när telefonen var helt tom?

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 14:27
Citat:

Jag gjorde som du sa Schuckert, men nu har jag dubbletter av alla kontakter båda på telefonen och i adressboken.
Hur kan det blivit så när telefonen var helt tom?

Rensade du telefonen och SIM-kortet? Båda måste blankas!

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-23 15:12

Det gick inte att radera hela SIM-kortet. Den behåller vodafones förinställda nummer.

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 15:25

Jäkligt konstigt. Vet inte hur jag skall hjälpa dig mer. Det enda jag vet är att det har funkat på andra ställen.

Vi gjorde den här operationen på kontoret för några dagar sedan. Det var med T68 och Tele2-abonnemang i och för sig. Jag kör själv T39 och DOF. En av kollegorna fick inte till det riktigt och blåste telefonen. Efter synk var allting normalt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-24 02:29

Det e lugnt Schuckert, jag tackar för all hjälp.
Det löser sig nog.
Ska testa om Mattans och Anders förslag funkar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-24 02:56

Nu har jag verkligen gjort bort mig.
Jag radereade allt i adressboken för att sedan lägga in det igen.
Detta tänkte jag skulle gå alldeles utmärkt med -återgå till säkerhetskopia av databasen- knappen.
Lustig nog gick den inte trycka på.
Hmmm.........var e mina kontakter?

• Medlem
  • International user
  • 2003-01-24 05:45
Citat:

Nu har jag verkligen gjort bort mig.
Jag radereade allt i adressboken för att sedan lägga in det igen.
Detta tänkte jag skulle gå alldeles utmärkt med -återgå till säkerhetskopia av databasen- knappen.
Lustig nog gick den inte trycka på.
Hmmm.........var e mina kontakter?

Den funkar väl bara om du gjort en säkerhetskopia innan (alternativet ovanför). Hm, om det är min lösning du testar med så exportera kontakterna istället för att radera dem...

1
Bevaka tråden