Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6S Plus - Fortfarande duglig?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att avboka min iPhone 7 Plus...och istället köra på en iPhone 6s Plus istället...

Kommer nu från en gammal iPhone 6 som knappt funkar...

Vet inte om jag vill ha iPhone 7 längre pga HissGate och all sån skit, och iPhone 6s Plus är ju tydligen snabbare än t.ex Note 7 i speedtests...

Så, är 6S Plus fortfarande en bra mobil?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-29 18:20

Min räcker då gott och väl åt det jag gör, men jag tycker inte ett fel som åtgärdas ska påverka.
Och vad en Android har med saken att göra vet jag inte.

Klart 6s plus är en bra telefon än, hade en sån fram till för en vecka sen då min 7 plus införskaffades. Hastighetsmässigt märker jag ingen större skillnad mellan 6s plus och 7 plus vid normal användning, däremot tycker jag själv att det finns några nyheter som gör det värt att uppgradera från 6s plus till 7 plus, kameran är helt klart bättre, själv gillar jag den nya hemknappen otroligt mkt, vatten/dammtålig, större batteri, 3 GB ram samt två nya snygga svarta färger, det räckte för mig.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Funderar på att avboka min iPhone 7 Plus...och istället köra på en iPhone 6s Plus istället...

Kommer nu från en gammal iPhone 6 som knappt funkar...

Vet inte om jag vill ha iPhone 7 längre pga HissGate och all sån skit, och iPhone 6s Plus är ju tydligen snabbare än t.ex Note 7 i speedtests...

Så, är 6S Plus fortfarande en bra mobil?

Tycker det är en konstig fråga. 6S är en superbra mobiltelefon. Jag har egentligen ingen aning om varför jag byter. Eller jo. Vattentålighet. Det är bra. Även om jag inte haft problem med det på några av mina andra telefoner så kan det komma väl till pass nu.

Självklart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-30 08:29

Utifrån hur min 6s fungerar är blir det ett solklart ja på frågan. Sedan skulle väl jag inte välja en 6s om jag bytte nu. Ser ingen anledning annat än pris, om man har det knapert, att köpa annat än 7:an. Har man en 6s, som jag har, så blir det ju en annan kalkyl. Just nu känner jag själv inget behov av att byta.

Jag gick från iPhone 6S Plus till 7 Plus i förrgår. Kan bara säga att det är en enorm uppgradering för min del. Min 6S Plus började få problem med hemknappen, den knakade och reagerade på tryckningar ungefär varannan gång. Med 7 Plus kan jag till och med låsa upp telefonen även när jag är rejält blöt om händerna. Dessutom så känns 7an snabbare i det mesta, växla mellan appar, omstarter etc. Sen går det ju inte att skriva om 7 Plus utan att nämna kamerorna. Det är ett jättelyft att gå från 5mp Facetime kamera till 7mp, nu kan man faktiskt ta hyfsade selfies även i dåligt ljus. Bakre kameran är också mycket bättre, trevligt med 2x optisk zoom. Sen känns skärmen skarpare i och med att man kan vrida upp ljusstyrkan (25%?) mer, tycker mig se skillnader framförallt i högupplösta videos. Så jag skulle definitivt rekommendera att gå till iPhone 7 direkt om pengarna inte är en enormt viktig faktor, ska man ändå hosta upp en duktig sudd, lägg någon tusenlapp extra och få det senaste istället för att köpa föråldrad teknik.

1
Bevaka tråden