Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Dplay stream till ATV4 fryser, ej med ATV2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-11 23:07

Hej,

skaffade en ATV4 då jag lockades av att kunna installera appar och så småningom komma bort från att behöva strömma lika mycket från andra enheter.
Dplayappen på ATV4 kunde visst bara visa program och inte live. Strömmar från min 1st gen iPad Air och det fryser och hackar med 20-30 sekunders intervaller. Kopplade in min ATV2 och inget problem.

Någon med ATV4 och samma problem med stream från Dplay Live alt. fungerar bra?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-13 12:30

Har du din ATV4 inkopplad till WiFi? Testa med ethernetkabel istället.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-16 12:52
Ursprungligen av kenjon:

Har du din ATV4 inkopplad till WiFi? Testa med ethernetkabel istället.

Jag har provat även med trådat. Dock så fungerar det över Wifi med den gamla ATVn.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-16 18:46

Fick du samma resultat med trådat?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-16 22:16
Ursprungligen av kenjon:

Fick du samma resultat med trådat?

Ja tyvärr. Andra som T.ex. Netflix eller Viaplay går bra att streama.

Är du ansluten till samma nätverk? Kör du 5 GHz eller 2,4?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-17 15:36
Ursprungligen av stevex:

Dplayappen på ATV4 kunde visst bara visa program och inte live. Strömmar från min 1st gen iPad Air och det fryser och hackar med 20-30 sekunders intervaller. Kopplade in min ATV2 och inget problem.

Någon med ATV4 och samma problem med stream från Dplay Live alt. fungerar bra?

Jag får samma beteende som du när jag testar Dplay från iPhone 5s via Airplay till Apple TV 4 som är ansluten med ethernet till routern, det fryser efter någon halvminut. Har inget premiumkonto för att testa live-sändning, men det blir alltså samma resultat med deras gratismaterial. Samtidigt funkar streaming från iPhone utan problem från t.ex Viaplay Free, livesänding via Magine eller SVT Play. Så det verkar vara Dplay-appen. Men märkligt att det då funkar till ATV 2. Att bara spela upp på iPhonen klarar Dplay-appen utan frysningar.

Prövade också att ställa in på lägre videokvalitet, men även med inställningen Låg då man verkligen ser att det är lågupplöst så blir det samma frysningar vid streaming. Tycker du som betalande kund skall felanmäla till supporten!

1
Bevaka tråden