Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FinalCut Pro 1.3 och konstiga popups i Dragon Dictate

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-11-02 19:14

Hej!
Uppdaterat FCP X till 1.3 och allt fungerar fint tills det är dags att exportera film i Apple 4K format.
Jag gör det genom att klicka på "Share" och väljer formatet, namnger filen och så ska det tugga ett tag.
Precis när jag får notifieringen i FCP X om att filmen är klar så poppar det upp rutor från Dragon Dictate (version 4) enligt de bifogade bilderna..
Jag har inte startat DD på flera månader och visst blev jag nyfiken varför, nu helt plötsligt, det ska finnas någon koppling mellan dessa appar.
Klart jag försökte att nå Dragon-supporten men ack... det är nog lättare att tvinga en MacBook Pro i händerna på Bill Gates, det är fullständigt omöjligt att skicka ett mail eller kontakta supporten direkt.
Först ska man registrera sin profil, sedan måste man registrera produkten för att få support - men det går inte efter 12 månader från köpet, sedan ska man till sidan för teknisk support/forum där det inte finns något sätt att skriva inlägg, de är helt onåbara. Smart sätt att bli av med kunder.

Har någon annan råkat ut för detta eller har ni några tips?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-02 19:30

Kolla i exportrutan vad som ska ske vid export. Jag har att filmen ska öppnas i VLC efter export.

Nästa grej att kolla är vad filtypen du exporterar till är kopplat till för program.

Om du har möjlighet så exportera via Compressor.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-25 14:29
Ursprungligen av reboot81:

Kolla i exportrutan vad som ska ske vid export. Jag har att filmen ska öppnas i VLC efter export.
Nästa grej att kolla är vad filtypen du exporterar till är kopplat till för program.

Tack, detta har jag glömt att kolla efter uppdateringen. Tidigare var det bara att klicka på OK och filmerna öppnades automatiskt i Quick Time..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-25 14:30
Ursprungligen av hummel:

Om du har möjlighet så exportera via Compressor.

Hm, använder inte Kompressor alls, kanske dags att kolla.. tack!

1
Bevaka tråden