Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag är det dags för Bredband

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu blir det bredband ute på landsbygden:)
Jag bor 6 mil utanför Göteborg och Telia har inte varit intresserad av att dra hit bredband.
Men Arete Internet, med säte i Stockholm har varit mer intresserade, och i samarbete med Internetservice
http://www.internetservice.se/
har nöjt sig med att 30 st varit intresserade per telestation, och nu dras det igång på flera ställen runt omkring här.
Skanova har gjort klart under helgen i telestationen, och under dagen gör Arete Internet klart sina inmkopplingar och sent ikväll ska det vara klart att surfa i högra hastigheter:D

I morse var eldsjälen bakom projeketet, Robert Olsson med sitt företag Internetservice, här och överlämnade ADSL-modemet, ett ZeXel Prestige 645M samt en Router DI-604.
Så nu är det bara väntan som gäller, gissa om jag är otålig.

Kunde vara kul att höra om det är någon annan här på 99Mac som har hört talas om det bolaget som jag nu har mitt bredband hos. Arete Internet.
Anledningen till att jag frågar är ju att alla bruksanvisningar är ju för PC-användare, men jag ska nog lirka mig ut ändå.

Mycket kablar och burkar blev det, fick i all hast snickra ihop en liten hylla och ställa allt på.

Nerverna är på högspänn innan jag kommit igång, vänta ända tills ikväll, jag får spader:eek:

Senast redigerat 2003-10-21 14:43
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-21 12:50

Grattis!

Tack:)
Ville att bilden skulle synts i mitt inlägg, hur gör jag det?

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-21 13:42

Du har en knapp som det står "Bild" på ovanför rutan som man skriver inlägg i, klicka på den och skriv in adressen till bilden där.
Eller så använder du [ IMG ]Adress.till.bild[ /IMG ], fast utan mellanslagen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pocahontas
Tack:)
Ville att bilden skulle synts i mitt inlägg, hur gör jag det?

Klicka på Bild-knappen när du skriver inlägget så kommer det fram en ruta där du kan skriva in URL:en till bilden.

Vi fick förövrigt vår fiber till sommarstugan inkopplad i helgen. Såhär kan det se ut när jag testar wlan:et ute vid tomtgränsen:

Testar...

Hmm, näe av nån anledning blir det ingen bild.

Gör såhär istället: bifoga bilden (från din egen dator) genom funktionen att bifoga en fil som finns när man skriver inlägg.

Nu blir det bättre:D

Nu har jag kommit igång med mitt bredband, helt underbart:D

Har ju lite pyssel som ni förstår, antar jag att ni som har bredband också gått igenom en gång.

Nu började jag lite vackert, anslöt bara till ADSL-modemet och proppa in den medföljande kabeln i min iBook, och ställde in Nätverksinställningarna på Ethernet och DHCP, sen vart det klart.
Lite pyssel med utgående post, men det var lätt grejat.

Nu kommer jag till nästa steg, vill ju inte köra med kabel mer än nödvändigt när jag har Airport, och fler datorer att köra, framförallt den stationära som är i en annan del av huset.

Hur får jag Airporten att fungera ihop med mitt ADSL-modem.
Trodde att det vara bara till att sätta in kabeln i Airportens Ethernetuttag och sen vart det klart.
Så enkelt var det ju inte.

Har ingen fast IP-adress, och vill nu veta om jag måste gå in i mina verktyg och använda Administratörsverktyget eller Inställningsassistenten för Airporten.

Vill ju inte in och ändra och inte veta vad jag ska göra:(

Hur gjorde ni som kör trådlöst och bredband?
Mitt bredbandsbolag Arete Internet var bra, där behövdes ingen inloggningssida som jag hört att Com.hem-användarna har.
Jag bara plugga in mina grejer och var ute på nätet på min vanliga startsida:p

Har även köpt en D-link, tvekar om jag ska börja med att joxa med den först, har egentligen inte användning för den misstänker jag när jag har airporten.

Köpte den för att jag har en PM4400/200 och den har ju inget Airportkort.
G4:an är ju den jag jobbar mest med och den har jag tidigare kört Airport med.

Tacksam för lite nätverksråd, inte min starka sida, än

Senast redigerat 2003-10-22 20:30
1
Bevaka tråden