Hejsan alla användare!
Jag har tidigare använt mig av Macbook Air 13 tum (med 121 GB Flash-lagringsutrymme) som jag fått från skolan. När jag tar studenten vill jag dock lämna tillbaka datorn och köpa en helt ny istället. Problemet är att jag inte är insatt i datorer över huvud taget... Därför tänkte jag att ni kanske kan hjälpa mig?
Datorn ska användas privat till att googla runt, läsa bloggar, söka jobb, titta på filmer osv. Eftersom det är tänkt att ha med den utomhus/resa med den skulle jag även vilja att den var lätt att bära på. En annan begäran är att den har ett stort minne (mer än jag har på skoldatorn som ni ser ovan). Jag är intresserad av att lära mig redigera videos/filmer så ett tredje krav hade varit ett uttag (?) där man kan koppla kamera för att föra över videos (ingen aning om hur det går till dock). Vet ni om iMovie finns på alla Macbook?
Sista kravet är att skärmen och kameran har hög kvalité.
Eftersom att jag inte är insatt vet jag inte vad mer som kan vara värt att tänka på vid köp av ny dator.. budgeten är så billig som möjligt men max ca 15.000kr.
Tacksam för svar!!