Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBA 2013 startar ej - kan jag överföra SSD:n till annan?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-18 20:49

Min MBA fick ett glas äppeljuice över sig i fredags. Jag stängde av den och har rengjort så gott det går (även letat rester inuti etc.) men den vill inte starta alls längre (får inte heller igång någon lysdiod på magsafe-adaptern när jag kopplar in den).

Jag har TimeMachine-kopia som är färsk, men jag har vissa arbetsfiler exkluderade från backup av olika skäl, och dessa vill jag inte förlora.

Jag har hittat en begagnad MBA 2013 (samma årsmodel, lite sämre prestanda än min) som jag tänker blir billigare att köpa än att försöka få min reparerad. Men - den har bara 128gb SSD, medans min har 512gb. Det innebär att jag inte kommer att kunna återställa min backup helt. Så till min fråga:

Kan jag flytta min SSD från den ena till den andra? Båda är ju samma årgång och modell (som sagt, inte samma CPU eller ram-mängd!). Och såklart, under förutsättningen att SSD:n inte är skadad. I den bästa av världar är det bara att sätta igång datorn och köra direkt i så fall.. eller?

Borde funka tycker jag. Det är ju samma typ av SSD i bägge så det är bara att flytta över och hoppas på det bästa.

1
Bevaka tråden