Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nätverkskortet jävlas?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

under säkret en månad har jag bara kunnat skicka filer i typ 5K/s (ut på nätet), jag har då självklart skyllt på min ISP... som nog var rätt endå, men iaf.

Nu märkte jag att jag inte kommer över typ 30K/s i nätverket (till/från imacen) !? Två andra burkar i nätverket kan däremot skicka i topspeed till varrandra.

Jag vill itne lämna in den på nån service efersom jag måste ha en dator på maclan! (med eller utan snabbt nätverkskort) Fast däremot kan det bli lite trist att ha ett segt nätverk på DH som är drygt en (tror jag) månad efter..

Någon som vet vad som kan vara fel, eller hur lång tid det brukar ta om man lämnar in den på apple-3års-servicce-paket nånstans? och i så fall kanske var?

(sry för det röriga inlägget)
/ oliver

Det är inte säkert det beror på nätverkskortet, det kan vara den switch/hubb du ansluter mot. Prova att koppla en korsad kabel mellan den krånglande datorn och en som du vet funkar bra. Om prestandan är lika dålig i överföringen, är det troligtvis något fel på nätverkskortet. Om det funkar bra kan det vara switchen/hubben, prova med en annan i så fall. Helst av ett annat märke eller modell.

Tycker att det låter som ett klockrent duplex fel. Vad har du för Mac och vad har ni för eventuell switch/hub?

1
Bevaka tråden