Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behålla Dock på en skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, God Fortsättning och Gott Nytt År på alla!

Jag har en mac mini med tre st skärmar. Min fråga är hur jag behåller Dock på en och samma skärm. Som det är nu så flyttar dock från den ena till den andra och till den tredje skärmen med jämna mellanrum. Jag vet inte vad jag gör för att den flyttar förutom att jag har märkt att om jag flyttar musen från ena skärmen till en annan så flyttar dock på sig.
Hoppas ni förstår mitt problem.

Vilken version av macOS?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken version av macOS?

Sierra

Om du har Dock i nederkant på skärmen flyttar du den till den andra genom att placera muspekaren längst ner på den skärm du vill flytta den till och dra nedåt.

Men så länge du inte rör nederkanten på den skärmen som inte har Dock på sig så ska den hålla sig på den andra skärmen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om du har Dock i nederkant på skärmen flyttar du den till den andra genom att placera muspekaren längst ner på den skärm du vill flytta den till och dra nedåt.

Men så länge du inte rör nederkanten på den skärmen som inte har Dock på sig så ska den hålla sig på den andra skärmen.

Uppfattat!!
Tack för tipset!!

1
Bevaka tråden