Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tygmärken

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det några läckra Apple-tygmärken att ha på en studentoverall?

Klart man vill profilera sig :).

Ursäkta en gammal bonntjyv...
...men vad sjutton är grejen med studentoverall?
Är det för att man inte ska grisa ner sina vanliga kläder när man sitter i skolbänken?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-21 22:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Olsson
Finns det några läckra Apple-tygmärken att ha på en studentoverall?

Klart man vill profilera sig :).

Snyggare att ha på en jeansjacka. Studentoveraller var ett av skälen att jag flyttade från Lund. mådde psykiskt dåligt av det infantila i dessa klädvanor...

• Medlem
  • 2003-10-21 22:26

Aldrig tänkt tanken att köpa en overall faktiskt. Ingen som går i min klass har det förresten
Textdesign, Mälardalens högskola

/majk

• Medlem
  • 2003-10-21 22:34

Tatueringar och nakenfis är det enda som gäller.

Overaller är en kul grej. Här i Umeå är det vanligt på ena sidan ån (som delar campus). När jag läste medieingenjör var overallerna ett givet inslag. Jag var nog en av de sämsta overallanvändarna, kanske för att jag faktiskt kommer från den här stan eller nåt, men för dom som gillar det är det ett givet inslag i studentlivet.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-21 22:45

Ouverallen är bara en kul sak som gärna sätts på inför vissa mindre eminenta fester. På LTH i Lund där det finns ca 10 olika inriktningar på civilingenjörer, arkitekter m.m. är det lite kul att se från vilken sektion man kommer på färgen.
Om det finns nån historia bakom det hela vet jag faktiskt inte.
Men att hitta på trams är nog det enda sättet att orka slava där inne i 4,5 år

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
På LTH i Lund där det finns ca 10 olika inriktningar på civilingenjörer, arkitekter m.m. är det lite kul att se från vilken sektion man kommer på färgen.

Jag som heller aldrig fattat det där med overaller måste få flika in att man behöver allvarliga synfel för att kräva chockrosa respektive knallgröna heldräkter för att urskilja en institutionstillhörighet från en annan. Tydlighet får liksom en helt ny innebörd.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-21 22:57

som sagt, det är bara en kul grej. Det förekommer lite tävlingar och utmaningar och andra tillställningar och overallerna skapar en samhörighet, något som kan vara bra och roligt på en tung utbildning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-21 23:07

"kul grej" :rolleyes:

Våga inte sätta apple-märken på en student-overall!

Så länge ni har roligt med era bus så har jag inga invändningar. Appropå knallrosa overaller så har jag en bror där nere, kanske i närheten av dig.

För att återgå till ämnet så tror jag att det finns tygmärken i den där vanliga Apple souvenir-butiken på nätet. Vad heter den nu igen? Kan inte komma på det. Dom säljer affischer, böcker, pennor mm. Någon?

Edit: Första stycket är riktat till Basic.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-21 23:13

Är han rosa lär han springa i samma hus som mig till och med, tyg märken borde det finnas gott om att fixa fram och de borde i allra högsta grad sitta på både overaller och annat som de fäster på.

Äntligen! Det jag tänkte på var <www.redlightrunner.com> men tyvärr hittar jag inga tygmärken.

En annan är <www.missingbite.com>. Om du orkar kika noggrannare kanske du finner det du söker.

Anledningen till att LTH's studenter, mig veterligen, har overall förutom som samhörighetsgrej, är för att inte skita ner sina vanliga kläder med rödvin och lera från det tämligen galna festande teknologer ägnar sig åt. Det är väldigt vanligt att teknologer kommer direkt från gymnasiet där de varit lite tillbakadragna på en teknisk utbildning och aldrig riktigt varit ute och svinat. Så, studierna varvas med ett i många fall allt för stort insupande av den nyvunna friheten varmed skyddsklädsel krävs

Oj då, det var visst ett infekterat ämne!

Anledningen till att jag har overall är ganska snarlik till en av de trevliga sakerna med att ha Mac.

Träffar någon annan med Mac, vem det än må vara så blir det garanterat trevligt prat, inte bara om mac utan allt möjligt. Mac är någon form av magisk bli kompis pryl. Samma sak med overaller, åker man på en overallsfest så är det så gott som garanterat att andra alla andra är trevliga.

Kan föresten meddela att jag förra helgen på sjöslaget såg ett gäng teknologer från KTH (Om jag inte missminner mig) som hade sina overaller sponsrade av Microsoft. Stor fin Microsoft logotyp över hela låret på deras grisråsa overaller.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-22 10:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Snyggare att ha på en jeansjacka. Studentoveraller var ett av skälen att jag flyttade från Lund. mådde psykiskt dåligt av det infantila i dessa klädvanor...

MacOS-loggon vore ganska cool att ha på jackan faktiskt.

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-22 13:04

Hehe... man kanske skulle tjata till sig sponsorship från Apple Sverige när det blir dags att införskaffa overaller. Tyvärr är det aldeles för få Macanvändare på Teknisk Fysik (KTH) kan jag bara konstatera. Är nog enklare för media eller liknande att få till något sånt...

Får nöja mig med ett äpple på den oranga overallen, den dagen det blir någon. Har ej införskaffats ännu...

1
Bevaka tråden