Hej,
Jag har gjort en "app" i Automator som tar en sökväg och namn på fil jag har markerar, öppnar Terminalen, öppnar sökvägen och kör ett skript på filen. Det fungerar utmärkt förutom när det är ett mellanslag i sökvägen till filen, då slutar den (och kör på mappen som heter som första delen utan mellanslag, om sådan mapp finns - t.ex jag vill öppna sökvägen "Hej på dig", den öppnar då mappen "Hej" om sådan finns.
Här är den relevanta delen av mitt Automator skript:
tell application "Terminal"
activate
if not (exists window 1) then reopen
end tell
tell application "System Events"
keystroke "t" using command down
keystroke "cd \""
keystroke "v" using command down
keystroke return
Jag har som ni ser försökt med \" för att infoga citattecken som tecken (för att få en absolut sökväg) enligt instruktioner på https://developer.apple.com/library/content/d... men det tycks inte fungera ändå. Även provat quote som alternativ enligt sidan. Vissa andra sidor nämnt " & quote & " som alternativ, inte heller det fungerade. Även provat att lägga till key code 39 (vilket ska motsvara citattecken) på ny rad, inte heller det fungerade. Använder jag historiken i Terminal och lägger till citattecken innan och efter sökvägen så funkar allt perfekt, och det är därför jag har fokuserat på att försöka få till citattecknen automatiskt
Någon som är grym på Automator/Applescript som kan hjälpa mig?