Jag har nu testat operatören Vimla några månader och tycker de verkar fungera bra samtidigt som de erbjuder bra priser. Tänkte passa på att tipsa om att du just nu kan få 22gb surf (samt obegränsat med samtal och sms) för 100kr/månad. Detta är dock ett erbjudande som gäller i 4 månader och sen kostar 300 kr/mån. Då de varken kör med bindningstid eller uppsägningstid kan du sen lätt byta ner dig till mindre mängd surf/samtal för en mindre peng. Icke utnyttjad surf sparas också i en surfpott upp till max totalt 100gb.
Detta är det mest prisvärda abonnemanget jag kan hitta just nu då jag vill ha mycket surf (har ej obegränsat med wifi hemma). Om du vet något bättre abonnemang med mycket surf så får du gärna hojta till.
Jag har mestadels testat Vimla i Uppsala, men även i områden kring Sundsvall, Hudiksvall och Stockholm. Jag har även testat det en del ute i skogen utanför Hudiksvall under harjakt, och det har fungerat bra jmf. m. halebop som jag hade tidigare. Det var endast något enstaka ställe en bra bit ute i skogen som jag inte hade service med Vimla, men där jag haft det med halebop (då endast gsm-täckning). Vad gäller 4g täckning så tycker jag faktiskt Vimla verkar bättre än halebop.
Du får gärna skicka ett PM till mig om du vill ha en "tipslänk" så både du och jag får en lite billigare månadskostnad (10kr/mån) Om du redan känner någon med Vimla kan du också be hen skicka dig en tipslänk så ni båda får en lite billigare månadskostnad. Om du inte bryr dig i att få det lite billigare kan du bara gå in på https://vimla.se/