Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återkommande problem med tangentbord på Macbook (Early 2016)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har återkommande problem med tangentbordet på min Macbook. Problemet består i att mellanslagstangenten inte fungerar mer än i några månader. Den börjar med att sluta fungera ute i kanterna och på sikt lägger den av nästan helt. Jag fick hela tangentbordet utbytt i början på januari i år (den köptes i september), och nu har det börjat bli problem igen.

Är det fler som sitter med Macbook (Early 2016, m3 1.1Ghz 8GB) som har det här problemet? Hur har det gått för er i så fall? Kan det vara så att det är ett produktionsfel så det skulle hjälpa att kräva en helt ny av Apple?

Jag har bokat ett möte hos Apple Store i Malmö i morgon.

• Medlem
  • 2017-03-08 21:58
Ursprungligen av sextontio:

Jag har återkommande problem med tangentbordet på min Macbook. Problemet består i att mellanslagstangenten inte fungerar mer än i några månader. Den börjar med att sluta fungera ute i kanterna och på sikt lägger den av nästan helt. Jag fick hela tangentbordet utbytt i början på januari i år (den köptes i september), och nu har det börjat bli problem igen.

Är det fler som sitter med Macbook (Early 2016, m3 1.1Ghz 8GB) som har det här problemet? Hur har det gått för er i så fall? Kan det vara så att det är ett produktionsfel så det skulle hjälpa att kräva en helt ny av Apple?

Jag har bokat ett möte hos Apple Store i Malmö i morgon.

Hur gick det då? Många verkar ha problem.

• Medlem
  • 2017-03-08 22:40

Jakob hade liknande problem med sin MacBook. Det hade fastnat damm eller något liknande, och det gjorde att tangenten var trög och oanvändbar. Hur är det på din MacBook, är tangenterna tröga eller går det att trycka ner dem som vanligt? Om de är tröga så kan dem på Apple använda tryckluft för att lösa problemet.

1
Bevaka tråden