Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kablar till mobiltelefon??????

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-05-21 15:10

Har en powerbook 3400 som rese dator men vill kunna använda mitt pc card modem (option Ready 33) till min nokia 6210 vet någon om man kan få tag i denna kabel.
IR överföringing blir ju bara 14000*2 med min nokia trots att jag har tillläggstjänst hos europolitan.
Tacksam för förslag.

Den enda produkt för Mac (förutom IR) som kan utnyttja hela potentialen i Nokia 6210 är SoftGSM USB. Tyvärr tror jag inte att din maskin har USB-port(?).

• Oregistrerad
  • 2001-05-23 12:13

Jag har ju inte USB på min powerbook så det är ju inte bra men det vore ju bra att kunna använda mitt PC Card kort och ansluta det till min mobil.

Tyvärr har nokia bara varit trogna PC (WIndows).

Faktum är att i dagarna kommer det ett nytt så kallat GSM-kit för Nokia 6210 till V.90-modemet COM One MC220 som har möjligheten att köra i full hastighet med Nokia 6210.

Jag är dock osäker på om den är testad i högre än 9600 bps på Mac ännu. Jag kan kontrollera det åt dig om du vill?

• Oregistrerad
  • 2001-06-07 21:47

Tack Daniel du är tydligen väldigt update på tele.

Jag tackar för supporten

Dock tvivlar jag på att ni kan skicka data med högre hastighet än 28.8
Så vitt jag vet så är det operatören som begränsar datahastigheten. Varför och hur och om det sitter i deras växlar vet jag inte.
Ditt bästa alternativ är nog IR via Nokia 6210.

1
Bevaka tråden