Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammalt Mac OS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle behöva ett system till en gammal Mac LC (pizzakartongen). Ja du läste rätt, 16 mhz och 40 mb hdd. gärna på svenska. det ska väl vara system 7.5.1, 7.5.3 eller 7.5.5.

cool: cool:

PS. Visste inte riktigt vart i forumet detta skulle postas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 08:36

Ladda ner 7.5.5 gratis från Apple. Sen måste du nog hitta ett sätt att göra disketter av OSet (om du inte har en CD-läsare till burken).

hittar bara 7.5.5 på engelska.......vill nog ha svenskt system

....har hittat 6.0.7 på svenska

• Oregistrerad
  • 2003-10-23 08:46

6.0.7 är snabbt som f*n och stabilt - men det är lite pill att komma ut på internet

OK, men 7.0.1 (svenskt) måste vara "bättre" eller? ladde just hem det.

Citat:

lite pill att komma ut på internet

jo verkligen, jag är inte så insatt, hur får man in den på nätverket överhuvudtaget. hittar ingen BNC kontakt (inte RJ45 heller ) Är det något special med nån kabel eller nått.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-23 09:18

7.0.1 eller 7.1 är nog ett lämpligt system.
LCn har inget inbyggt ethernet, det behövs ett ethernet-kort av typen LC-PDS.
Det finns många som har sådana liggandes och skräpar, släng in en annons i Köpes-forumet så borde du kunna få tag på ett för någon 50-lapp.
Pizzakartonger rockar, jag har en av lite nyare snitt som jag kör web-, mail- och ftpserver på.

Tillägg: För tips om att få ut den på Internet, programvara osv. så rekomenderar jag att du besöker Jag's House.

1
Bevaka tråden