Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsofts kunder mer nöjda än Apples

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny studie om kundnöjdhet ger Microsoft högre poäng än Apple kring surfplattor.

Läs hela artikeln här

Som att jämföra äpplen med päron ?. Hoppas Apple förstår poängen där att det är på tiden att komma med en egen surface.

Grundat på mina egna erfarenheter (som Applemänniska sen urminnes tider) är kundnöjdheten inte på topp idag - i varje fall inte min.
Strulande uppdateringar både på macOs och iOS, den styvmoderliga behandlingen av datorerna, oförmåga att erkänna misstag mm

  • Medlem
  • 2017-04-07 12:17

Apple har sett bättre dagar. Men det har Microsoft också...

Ursprungligen av Alix:

Apple har sett bättre dagar. Men det har Microsoft också...

Skillnaden är väl att Microsoft har lärt sig en hel del av sina misstag i och med hur bra Windows 10 har blivit. Och så Surface nu då förstås.

  • Medlem
  • 2017-04-07 17:35
Ursprungligen av sextontio:

Skillnaden är väl att Microsoft har lärt sig en hel del av sina misstag i och med hur bra Windows 10 har blivit. Och så Surface nu då förstås.

Själv håller jag på att backa från Sierra till El Capitan. Vilket förmodligen blir mitt sista Mac OS. Fast det sade jag med Mavericks också, när Yosemite kom. Osvuret är bäst. Kanske Apple skärper sig, jag vet inte.

Ursprungligen av Alix:

Själv håller jag på att backa från Sierra till El Capitan. Vilket förmodligen blir mitt sista Mac OS. Fast det sade jag med Mavericks också, när Yosemite kom. Osvuret är bäst. Kanske Apple skärper sig, jag vet inte.

Vad är det du inte är nöjd med Sierra?

  • Medlem
  • 2017-04-09 20:57
Ursprungligen av calinou:

Vad är det du inte är nöjd med Sierra?

Allt som har tillkommit utöver El Capitan (som jag var nöjd med till 99,9 procent). Bortsett från Bilder som är ett bättre program i Sierra. Men versionen i El Capitan duger den också. Det finns en och annan detalj i Sierra som också är bra, men de väger långt ifrån upp nackdelarna. Jag tänker inte detaljerat beskriva vilka de är, det är off topic.

Senast redigerat 2017-04-09 21:12

Jag fattar verkligen inte vad ni menar när ni (ni = har läst det på flera ställen) säger att det buggar och har sig!? Just macOS och iOS-uppdateringarna har sällan varit så felfria som de senaste åren!
Jag är grymt nöjd med Apples mjukvara! Mindre nöjd med deras hårdvara just nu. Och så missfallet Apple Music då förstås, gör om gör rätt!

Ursprungligen av carlsson:

Jag fattar verkligen inte vad ni menar när ni (ni = har läst det på flera ställen) säger att det buggar och har sig!? Just macOS och iOS-uppdateringarna har sällan varit så felfria som de senaste åren!
Jag är grymt nöjd med Apples mjukvara! Mindre nöjd med deras hårdvara just nu. Och så missfallet Apple Music då förstås, gör om gör rätt!

Apple har nog några fler användare än bara du.

Med senaste iOS (10.3.1 som kom förra veckan) så har min iPad Pro låst sig 3 ggr så kraftigt så jag varit tvungen att köra hård reset, stabilt. Aldrig hänt tidigare.

Jag har inte memorerat allt strul med Apples uppdateringar de senaste åren (tack och lov), men det har inte gått många veckor sedan 10.3 kom och strulade till det i iCloudinställningarna för "ett begränsat antal användare" (Apple har t o m en standardformulering för strulande och slarvigt kvalitetskontrollerade uppdateringar ...)

Jag var en av dessa få...... 10.3.1 kom för att bl a fixa den missen!

Senast redigerat 2017-04-11 09:40

Den som vill ha mer info om Apples brister i dagsläget kan kolla på den gamle Macräven Jocke Melins utmärkta sajt:

https://www.macpro.se

Kolla på gamla inlägg så radas kritiken mot Phil Schillers Apple upp på rad, av en som verkligen vet vad han pratar om...... men som tröttnat på dagens Apple.....

Tror jag är mera nöjd också. Börjar gilla W10. Hatade W10 dom 6 första månaderna dock. Var typ inget som var där det skulle. Lite blåskärmar och annat skit. Nu har jag några datorer med med Windows. 3 st. Har några Mac minis med macOS kvar. Tycker inte alls det är så bra längre. ML är det sista OS jag gillar med Apple tyvärr. Tycker dom tappat allt på sista tiden. Nu är jag långt ifrån en fanboy till MS. Gillar dom inte alls ska sägas. Men idag gör dom ett bättre OS. Roligare datorer finns det också att välja mellan.

1
Bevaka tråden