Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Det som förenar oss

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den mobila tekniken var till stor hjälp för människor under fredagens hemska attentat, och tekniken kan även hjälpa oss framöver.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-10 23:06

Fint skrivet. Jag har läst FZ.se och sweclockers motsvarigheter med och tycker det är bra att ni skriver om er upplevelse, även om det på sweclockers varit lite taskiga kommentarer (kanske det är på fz med nu, jag var tidig på att läsa den).

"vilka hängde han med i skolan? " Varför ska vi ta reda på det? För polisen kanske det är intressant. Men att de ska bli uthängda för allmänheten, som möjliga orsaker till att en person blir en galning 25 år senare är ju inte klokt.

Ursprungligen av Jonatatatan:

"vilka hängde han med i skolan? " Varför ska vi ta reda på det? För polisen kanske det är intressant. Men att de ska bli uthängda för allmänheten, som möjliga orsaker till att en person blir en galning 25 år senare är ju inte klokt.

Som jag tolkar krönikan är det inte specifikt vilka personer han hängde med eller att tanken är att media borde hänga ut dessa personer. Snarare att polisen ska kolla på vilka typer av umgängen han var med och leta efter alla faktorer som fick hatet att gro. Att vi som samhälle ska lära oss så mycket som möjligt om riskfaktorer.

Senast redigerat 2017-04-11 13:23
1
Bevaka tråden